Klacht: Klacht op klacht!

op 16 oktober 2011 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Geachte heer/mevrouw,

Mijn oorspronkelijke klacht is om de kosten die in rekening zijn gebracht die door toedoen van Tele2 zijn doorberekend aan mij te schrappen. Mij was toegezegd dat er GEEN KOSTEN in rekening gebracht zouden worden. Hierover heb ik een uitgebreide brief gestuurd op 30 augustus 2011, helaas heb ik hier nog steeds geen antwoord op gekregen! De brief samengevat

Vanaf 17 juni 2011 ben ik klant van Tele2. Op aanraden van Tele2 heb ik gekozen voor 50MB internet. Een paar dagen nadat ik mijn modem had ontvangen had ik geen internetverbinding meer. Uiteraard heb ik direct telefonisch contact opgenomen. Ik heb weken geen internetverbinding gehad, wat bleek? ( vele telefoongesprekken en weken later): de abonnementsvorm welke mij was aangeraden werkte niet op mijn adres! Ik zou het beste kunnen overschakelen naar een abonnement van 20MB, dit geheel zonder abonnement en overstapkosten. Mijn andere optie was om over te gaan naar een andere provider. Ik besloot Tele2 nog een kans te geven aangezien het zoeken naar een nieuwe provider mij veel tijd en moeite zou kosten, en ben overgeschakeld naar het internetabonnement van 20MB welke aan mij was voorgesteld. En u raad het al: weer had ik geen internet! Vele telefoontjes en dagen later kwam men erachter dat ik een andere modem nodig had voor het 20MB abonnement en in de tussentijd had ik dus geen internet. Nadat ik de nieuwe modum ontving ging het weer mis. Dit keer kreeg ik een verbinding die niet beveiligt kon worden, een ieder kon van buitenaf internet tappen. Hiervoor heb ik telefonisch contact opgenomen, tijdens het beveiligen is het alweer mis gegaan: hierna had ik alweer geen internet! Ik heb weer een aantal malen contact moeten opnemen, na enkele dagen had ik wel een matige internetverbinding: maar geen internetbeveiliging. Bovendien viel mijn internet vele malen steeds weg.

Hierop heb ik een factuur ontvangen met als kenmerk NL1103503435. Op deze factuur is te zien dat er ruim EUR 99,- kosten in rekening zijn gebracht voor het overstappen van 50MB naar 20MB. Dit is toch te gek voor woorden? Uiteraard heb ik deze factuur niet betaald maar heb ik een brief geschreven met daarin mijn klacht met het verzoek om de factuur aan te passen en te zorgen voor ene beveiligde verbinding. Ook heb ik gevraagd om een vergoeding voor al die keren dat ik Tele2 heb moeten bellen vanwege het ontbreken van mijn internetverbinding. Tevens heb ik aangegeven dat ik, tot op het moment dat ik een reactie op mijn klacht heb ontvangen, geen enkele factuur zal betalen. Begrijpt u mij niet verkeerd, uiteraard wil ik wel betalen wat mij toekomt, maar geen kosten waarvan al was toegezegd dat ik ze niet zou krijgen.

Tevens heb ik 23 september contact opgenomen met de klantenservice, ik had alweer geen internetverbinding. Ik heb gesproken met mevrouw Van der Linde. Zij kon mij gelukkig helpen bij het beveiligen van de internetverbinding ( waarom zij ineens wel?! ) maar waarom mijn internet het niet meer deed was onduidelijk. Over de status van mijn klachtenbrief kon zij niets zeggen: ik moest maar afwachten.

Hierop heb ik op 29 september de volgende e-mailbericht gestuurd ( middels de virtuele assistent van Tele2, rechtsreeks e-mailen was niet mogelijk, kwam ik achter nadat ik had gemaild naar een e-mailadres welke ik via google heb gevonden):

Ik mail u naar aanleiding van mijn klachtenbrief die ik u heb verzonden op 30 augustus 2011. Deze klachtenbrief heeft betrekking op Factuurkenmerk:NL1103503435. Op 23 september 2011, ongeveer om 18.14u, heb ik contact gehad met een van uw klantenservice medewerkers mevrouw Van der Linde. Zij heeft mij geholpen met de zoveelste storing bij Tele-2. Al moet ik toegeven dat niet zij het internet probleem heeft opgelost maar het internet het ‘opeens’ weer deed. En uiteraard heb ik weer bijna een half uur aan de telefoon gezeten. Ook heb ik gevraagd wat de status is van mijn klacht. Uw medewerkster viel mij in de rede en gaf aan dat een klacht enkel schriftelijk wordt afgehandeld, ook gaf zij aan dat zij geen inzage heeft op de klachten. Ik moest maar wachten. Wij zijn nu een maand verder, en nog steeds heb ik geen antwoord.

Kunt u mij vertellen wanneer ik eindelijk een antwoord kan verwachten?

Ik hoor graag van u.

En u begrijpt het waarschijnlijk al: weer geen reactie!

Gewenste oplossing:
– Kwijtschelden factuur met kenmerk: NL1103503435
– Compensatie voor alle telefoongesprekken
– Tevens compensatie voor de maand september, aangezien ook in die maand internet niet naar behoren heeft gewerkt

Tevens heb ik een bericht ontvangen van TELE2 met de mededeling dat mijn verbinding zal worden afgesloten omdat mijn factuur niet is betaald. Nogmaals, ik wens niets te betalen totdat mijn klacht naar behoren is behandeld!

En u begrijpt het waarschijnlijk al: weer geen reactie!

Gewenste oplossing:
- Kwijtschelden factuur met kenmerk: NL1103503435
- Compensatie voor alle telefoongesprekken
- Tevens compensatie voor de maand september, aangezien ook in die maand internet niet naar behoren heeft gewerkt

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Tele2 in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tele2 een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tele2

Heeft op 18 oktober 2011 om 11:32 geantwoord

Volgens onze systemen heeft de klant op 14-10 voor het laatst contact gehad met de klantenservice. Er is toen een vergoeding besproken a 99,- voor de in rekening gebrachte kosten m.b.t. wijziging van het abonnement. Hierover is een bevestigingsmail verstuurd naar de klant. Eerder is er ook al een vergoeding rekening gebracht voor de vertraagde oplevering. Indien de klant de facturatie na wil kijken kan dat via Mijn Tele2 op www.tele2.nl. Voor overige vragen kan er contact opgenomen worden met de klantenservice via http://www.tele2.nl/klantenservice.html

Alle klachten die gemeld zijn door Ozzzde