Klacht: Klacht omtrent verkoopster filiaal Alkmaar, Langestraat

op 25 oktober 2011 over ICI Paris XL in de categorie Parfumerie winkels

Geachte heer/mevrouw,

Het volgende voorval wil ik met u delen;
Vandaag woensdag 19 oktober 2011 rond 12.50 uur bevond ik mij samen met mijn echtgenoot in de binnenstad van Alkmaar. We liepen over de Langestraat en zagen het ICI Paris filiaal gevestigd op de Langestraat 60. Op zoek naar een lekker geurtje en om de actuele aanbiedingen te bekijken liepen wij het filiaal binnen. Kort voorbij de ingang zagen wij een aantal klanten bij de kassa staan. Deze passeerden wij en liepen verder de winkel in, mijn man voorop. Ik denk ook dat het duidelijk te zien was dat mijn man en ik bij elkaar hoorden. De doorgang voor mijn man werd versperd door een medewerkster van ICI Paris. Beleefd werd gevraagd of zij mijn man kon helpen. Mijn man gaf aan dat hij even rond wilde kijken. Eén pas achter hem liep ik. Toen mijn man de medewerkster kon passeren werd dezelfde vraag aan mij gesteld. Dit irriteerde mij en mijn man behoorlijk. We wilden gewoon lekker rondlopen en kijken. Ik gaf dan ook aan dat ik net als mijn man even wilde rondkijken. Na deze hindernis genomen te hebben liepen we naar het achterste gedeelte van het filiaal en keken rond. Niet echt vrij want we voelden ons bespied door bedoelde medewerkster, zij volgde ons. Toen we weer naar voren liepen en ik een vitrinebalie passeerde werd ik wederom aangesproken door een medewerkster. Wederom kreeg ik de bekende vraag of ze iets voor mij kon betekenen. Ik deelde deze dame mede dat ik net met mijn man het gedrag van het personeel had besproken: dat ik het niet gastvrij vind als je “belaagd” wordt door medewerksters en dat ik daar zo zat van was dat ik nu de winkel ging verlaten. De betreffende medewerkster keek mij schamper lachend aan en zei; “dan gaat u toch lekker”. Totaal verbouwereerd liep ik de winkel uit. Mijn man stond inmiddels buiten en ik vertelde hem wat mij net was overkomen. Ik voelde mij geschoffeerd en liep terug de winkel binnen. De betreffende medewerkster stond nu ook nabij de kassa en ik hoorde haar iets mompelen in de trant van; “komt ze weer naar binnen”. Ik deelde haar mede dat ik haar reactie geen pas vond hebben. Ze reageerde een beetje lacherig ongeïnteresseerd en deed een poging het gebeurde te bagatelliseren. Hierop vroeg ik naar haar naam. Deze wilde ze niet geven. Hierop ben ik de winkel uitgelopen.

Ik voel mij als klant (met klantenkaart) behoorlijk onheus behandeld. Ik vind het niet kunnen dat men zo degenererend met klanten omgaat. Omdat ik haar naam niet kreeg en u toch een idee te geven om welke verkoopster het gaat kan ik u haar als volgt omschrijven; midden 30, blond haar in krul, 1.65-1.70 lang.

Ik zal me bij een volgende bezoek aan de binnenstad van Alkmaar bedenken ICI Paris te bezoeken. Gelukkig zijn er meerdere concurrenten binnen loopafstand voorhanden.

Anita Melissen-Vos
anitamelissen@ziggo.nl

'n Sorry door het hoofdkantoor lijkt me niet meer dan logisch.
Of ik hier mijn product wil kopen neem ik in overweging.

Bericht van ICI PARIS XL Nederland

6 jaren geleden - Beste mevrouw Melissen-Vos, U heeft zojuist een e-mail van ons ontvangen. Wij hopen u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest. Met vriendelijke groet, ICI PARIS XL Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door Ici Paris-klacht