Klacht: Klacht medewerkster dierenasiel Almere

op 04 juni 2016 over Dierenasiel Almere in de categorie Dierenwinkels

Dit is de e-mail die ik verzonden heb naar het dierenasiel Almere:

Izabella Rodic has shared OneDrive files with you. To view them, click the links or images below.
lucy oproep steffen.jpg
mijn oproep lucy.jpg
monique foto lucy.jpg

FB status Monique.doc

monique gesprek .doc

oproep lucy vinden.doc

fb gesprekken nicole en monique.doc

Geachte heer/mevrouw,

bij deze wil ik graag mijn oprechte bezorgdheid melden over hoe medewerkers in het asiel omgaan met de baasjes die hun moeten/willen afstaan..

zelf heb ik onder druk van mijn familie en vrienden mijn mechelse herder pup afgestaan aan 1 van uw medewerksters, Monique Rijskamp. Nadat mijn relatie met mijn ex-vriend was geeindgd ben ik met 2 honden op straat terecht gekomen. Aangezien ik hun niet in het asiel wilde stoppen ben ik een eigen appartement gaan zoeken, die ik destijds ook binnen 4 dagen gevonden had. Lucy, mijn mechelse herder pup van 4 maanden en Marley mijn andere pup logeerden samen bij een vriend van mij. tijdens de verhuizing was ik ook nog bezig met school en werk.

mijn vrienden en familie vonden dat ik teveel hooi op mijn vork had genomen en dat het beter was om Lucy weg te doen. de reden waarom iedereen vond dat ik Lucy weg moest doen kwam doordat ik Marley in de zomer van 2015 als een pup gevonden heb bij een vuilniscontainer in Servie. anders zou het betekenen dat ik Marley voor de tweede keer in haar leven zou moeten dumpen.

ik vond het hartbrekend om telkens te moeten aanhoren dat ik Lucy weg moest doen.. ze was niet alleen een hond voor mij, ze was mijn vriendinnetje. niet alleen mijn vriendinnetje, maar ook Marley haar vriendinnetje. Marley en Lucy deden alles samen, samen eten, slapen, spelen etc. ik vond echt dat ik het getroffen had met die 2.

op een gegeven moment kon ik de druk niet meer aan om dag en nacht te horen dat ik Lucy weg moest doen. dus heb ik een facebook advertentie geplaatst om een goed thuis te vinden voor Lucy, met de voorwaarden dat ik langs zou mogen komen om te kijken hoe het met lucy gaat ( deze advertentie kunt u vinden in de bijlagen van deze e-mail).

nadat ik vele reacties gekregen heb, ben ik in contact gekomen met Claudia die een kennis is van 1 van uw medewerksters, Monique Rijskamp. claudia liet mij weten dat Monique Lucy wilde opvangen voor een maand, zodat ik kon kijken of ik lucy terug wilde nemen of dat zij daar zou blijven.

toen ik in contact kwam met Monique liet zij mij weten dat zij werkzaam was bij het dierenasiel in Almere. ze had zelf nog een duitse herder 2 chihuahuas en nog een hond. ik vond het prachtig om dat te horen,dat Lucy speelmaatjes zou krijgen.

ik heb Lucy samen met mijn zus en een vriend Nick hol, een week voor mijn 25ste verjaardag weggebracht naar Almere. ik wilde kijken hoe Lucy het zou vinden bij Monique. Lucy reageerde best goed, ze vond het een beetje spannend, maar ze deed het goed. mijn hart brak alleen toen ik weer richting dordrecht ging en haar hoorde janken.. ik heb mijn meisje achtergelaten bij een vreemde vrouw.

toen ik thuiskwam in Dordrecht, werd het er niet beter op. Marley mijn andere hondje was helemaal van slag. Lucy was nergens te bekennen. ze heeft heel het appartement afgezocht, maar tevergeefs.. uiteindelijk is ze in de bench van Marley gaan zitten.. ik heb heel de nacht gehuild..

ik heb Lucy nooit weggedaan omdat ze een last was voor mij, ik heb haar weggedaan omdat mensen op mijn gevoelens hebben ingepraat en misbruik hebben gemaakt van mijn persoonlijke situatie.

dat heeft Monique Rijskamp ook gedaan. zij heeft mij verteld dat ze een hond wilde omdat haar vriend Tino gek was op Mechelaars. ze hebben een aantal jaar geleden een Mechelse herder gehad die Monique weg heeft moeten doen omdat het uit was gegaan tussen haar en haar vriend Tino. ze kon haar eigen mechelaar niet aan, omdat hij uit ramen sprong bij het zien van andere honden. ik vond dit een vertrouwd verhaal.. ik weet niet eens of dit wel waar is.

u denkt vast waarom ik u deze mail schrijf. de reden die ik hiervoor heb is omdat ik mezelf afvraag of het gewoon is voor jullie als organisatie om medewerkers te hebben die vals verklaren dat een Chip het eigendomsbewijs is van een hond. toen Lucy ongeveer 3 weken bijMonique was, heb ik aangegeven dat ik Lucy terug wilde hebben. want we hadden een afspraak dat ze een maand bij Monique zou blijven. vervolgens laat monique mij weten dat Lucy van haar is, omdat zij haar Chip heeft gewijzigd op haar naam.

vervolgens vraag ik mezelf af als ik Monique een emotioneel verhaal stuur, dat zij zo mijn woorden verdraaid en openbaar op facebook plaatst dat ik mijn huisdieren mishandel. volgens mij hebben jullie als dierenasiel dagelijks te maken met verwaarloosde dieren en weten jullie wat dierenmishandeling is. ik weet niet of het de bedoeling is dat medewerkers openbaar iemand vals beschuldigen van dierenmishandeling.. is dit hoe het dierenasiel aan alle honden en katten komt?

zelf heb ik het programma van sbs6 ingeschakeld: Mr. Frank Visser doet uitspraak. de redactie van de show is bezig om Monique te pakken te krijgen. want ik heb hun ingeschakeld omdat ik mijn hond terug wil die Monique haarzelf onrechtmatig heeft toegeëigend.

niet alleen dat Monique haarzelf Lucy onrechtmatig heeft toegeëigend, ze heeft mij uit het leven van Lucy gebannen. terwijl Monique zelf akkoord is gegaan met de voorwaarde dat ik Lucy zou mogen zien en dat we contact zouden blijven houden (zie blijlage Monique gesprek)

daarnaast wordt ik ook nog eens vals beschuldigd dat ik Lucy vervangen heb doordat ik een chihuahua genomen heb van 3 jaar oud als maatje voor Marley. volgens mij werkt een dierenasiel met honderden dieren en voor zover ik weet is elk dier uniek. ik vind het wel een beetje hard dat een asiel medewerker zulke uitspraken doet..

ik weet niet of het een normale gang van zaken is dat asielmedewerkers op deze manier aan hun honden komen en mensen van verkeerde informatie voorzien en zo misbruik maken van de persoonlijke omstandigheden dat mensen besluiten om hun dier af te staan.

Monique heeft niet alleen mij zwart gemaakt en vals beschuldigd, maar ook jullie zullen hierdoor gezichtsverlies lijden. als dit hele verhaal naar buiten komt, wat moet men wel niet denken bij het horen en zien hoe asiel medewerkers omgaan met dieren en hun baasjes..

u mag de bewijsstukken doornemen. ik heb niks te verbergen.

ik heb gehoord dat Monique vaak Lucy meeneemt naar het dierenasiel, dus het zou fijn zijn om te horen dat het goed gaat met mijn lieve meid met eventueel een foto.

mvg,

Izabella Rodic

Mijn hond terugkrijgen die ik nog steeds elke dag mis..

Ik heb genoeg bewijs.. Alleen het bestand is te groot om hier te uploaden..

Alle klachten die gemeld zijn door Izabella_91