Klacht: Klacht ingediend na driemaal gebeld te hebben; wordt niks opgelost

op 11 augustus 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Pakket (barcode CC056754700NL; postcode 117647)verzonden naar Rusland half mei met track en trace. Bezorgtijd uiterlijk 14 dagen. Na 14 dagen, door eerdere ervaring, direct gebeld naar post.nl en gevraagd om naam van Russische collega..
Track en trace gaf op dat moment aan dat eerste beorgpoging mislukt was. Ontvanger was thuis die dag en had geen pakketje/ geen briefje.
Post.nl gaf naam van russische collega niet. Ontvanger is toch naar postkantoor in Rusland gegaan met track en trace code en kreeg daar te horen dat er geen pakketje voor hem was.
Inmiddels nog tweemaal gebeld en eenmaal klacht ingediend via internet.
Pakketje is inmiddels retour bij afzender met russische melding dat pakje niet opgeeist is door ontavnger.
Zojuist weer gebeld naar Post.nl. Medewerker gaf aan dat zij dit intern moest bespreken en dat er over 3 dagen contact opgenomen wordt met mij.
Vervolgens moest ik voor de zoveelste maal al mijn gegevens doorgeven. Bij mailadres gaf ik aan dat dit niet van toepassing is omdat ze mijn telefoonnummer al heeft. Vervolgens gooit ze de hoorn er op.

ben tevreden als pakket afgeleverd wordt in Rusland of dat ik eur 25,- pius gesprekskosten post.nl terug ontvang.

Dienst waarvoor betaald is, is nooit geleverd.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte mevrouw Klok, Uit uw bericht begrijp ik dat het pakket naar Rusland met de code CC056754700NL niet is afgeleverd op adres. Tevens begrijp ik dat u het pakket inmiddels retour heeft ontvangen. Ik begrijp dat dit erg vervelend is. Ik heb u een navraagformulier gestuurd om dit te laten onderzoeken. U krijgt deze binnen 2 werkdagen per post. Ik wil u het advies geven om het formulier volledig (ook de achterkant) en zorgvuldig in te vullen: vermeld altijd de inhoud, de barcode, het adres van de geadresseerde. Tevens adviseer ik u een foto mee te sturen van de adressering, zoals het op het pakket is aangegeven Het navraag formulier wordt binnen 30 dagen ingevoerd. U ontvangt hiervan een bevestiging. U kunt het formulier sturen naar PostNL Klantenservice, Antwoordnummer 60417, 8900 KS Leeuwarden. Faxen kan naar 020-75 25 607. Via de e-mail kan ook naar: navraag@postnl.nl Vriendelijke groet, Klantenservice PostNL

Reactie van de melder van de klacht Moniquedesiree

1 jaar geleden - Geachte heer/mevrouw, Zal formulier op sturen, echter worden hier wederom gegevens gevraagd welke voorafgaand aan verzending en bij elk telefonisch contact gegeven zijn aan post.nl. Adres ontvanger etc is gecontroleerd door post.nl bij verzending, betalingsbewijs is tevens in bezit van Post.nl omdat deze bij verzending betaald is. Alles is geregistreerd onder de barcode door Post.nl en staat in track&trace systeem van Post.nl. Begrijp niet dat klantenservice bij Post.nl klanten aan lijntje houdt zonder het doel post verzenden te dienen. Met vriendelijke groet, Monique KJlok

Heeft op 11 augustus 2016 om 12:53 geantwoord

Geachte mevrouw Klok,

Uit uw bericht begrijp ik dat graag een onderzoek wilt starten, maar u al meerdere malen uw gegevens hebt gegeven aan de telefoon die u nu weer in t formulier vindt. Heeft u inmiddels het formulier toegestuurd? Mocht dat niet t geval zijn dan wil ik u aanraden om via de chat functie alsnog een onderzoek te laten starten. U vindt de chat functie via: http://www.postnl.nl/klantenservice

Heeft op 11 augustus 2016 om 13:20 geantwoord

Klachtenformulier is direct verzonden met wederom alle gegevens. Pakket is door Post.nl bij ons afgeleverd. Bovendien is adressering afgeplakt met sticker met retouradres door 1 van medewerkers van Post.nl. Foto heeft geen enkele toegevoegde waarde.
Tot op heden is er verder geen oplossing en/of reactie van Post.nl geweest.

Alle klachten die gemeld zijn door Moniquedesiree