Klacht: Klacht indienen over kwijt raken post

MV67 op 05 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn pakketje wat ik via post nl heb laten verzenden naar canada is nooit aangekomen. Hierover wilde ik een klacht indienen bij post nl. Nu is het alleen mogelijk de klacht via twitter of middels een brief in te dienen en is mail en chat niet mogelijk. Erg onhandig. Mijn klacht is derhalve tweeledig;
1. Mijn pakketje is niet op plaats van bestemming aangekomen (waar is het wel?)
2. Een klacht indienen is niet echt toegankelijk

Gewenste Oplossing:

Dat mijn verstuurde pakket bezorgd wordt en/of ik de schade daarvoor terug ontvang. De post is niet aangetekend verstuurd maar heeft me wel bijna 15 euro verzendkosten gekost (en inhoud van het pakketje betrof bijna 20 euro).

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

6 jaren geleden - Geachte mevrouw Veldman, Uit uw bericht begrijp ik dat uw pakketje nog niet in Canada is bezorgd. Het spijt me om dit te horen. Graag reageer ik op uw bericht. Om uit te kunnen zoeken wat ik voor u kan doen, ontvang ik graag de Track&Trace-code van het pakketje. Deze code kunt u vinden op het verzendbewijs. Spijtig dat wij moeilijk bereikbaar waren op het moment dat u contact met ons op wilde nemen. Ik verwacht dat dit op een moment is geweest tussen 20:00 en 8:30. Mijn collega's van de telefonische klantenservice en chat zijn namelijk alleen tussen 8:30 en 20:00 bereikbaar op werkdagen. Sorry voor het ongemak. Ik ontvang graag uw reactie. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Helaas is mijn poststuk niet met track And trace verstuurd en is het daarom niet te volgen. Volgens de medewerker van het postkantoor waren hier extra kosten aan verbonden en heb ik het daarom op de gewone manier verstuurd. Ik heb enkel op het bonnetje staan Brief ROW 500 gr Canada met transactienummer 17052011700069064

Bericht van PostNL

6 jaren geleden - Geachte mevrouw Veldman, Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp dat u het poststuk zonder Track&Trace heeft verstuurd. Navraag is niet mogelijk, omdat de brief vanaf de grens over wordt gedragen aan de buitenlandse postdienst. Mijn excuses voor het ongemak. Wel wil ik graag een klacht voor u registreren. Ik stel u nog een aantal vragen om uw klacht goed te noteren. Gaat het om een briefpostzending of een zending met goederen? Indien het om een zending met goederen gaat, hoor ik graag van u wat voor goederen u heeft verstuurd. Op welke datum heeft u de zending op de post gedaan? Heeft de medewerker van het postkantoor de zending als Priority of als Standaard verstuurd? Wat is het formaat van de zending? Bijvoorbeeld A4 formaat, A5 formaat, overig formaat. Wat is de naam van de geadresseerde? Waar heeft u de postzending bij PostNL aangeboden? Graag ontvang ik de postcode en het huisnummer van de oranje brievenbus of de PostNL-locatie. Hiervoor kunt u de volgende website gebruiken: www.postnl.nl/locatiewijzer. Wat is het volledige adres van de geadresseerde? Ik ontvang graag uw reactie. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Hallo, ik zal proberen uw vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Het betreft een zending met goederen in een A4 envelop. De inhoud ervan betrof 2 kinderboekjes en 2 kaarten. Datum 26 juli. Weet niet of het standaard of priority betrof, maar denk het laatste (gewicht envelop, passend door brievenbus, gewicht 467 gram , kosten €14,63). Naam geadresseerde in Canada; fam Veldman, 28624 Pioneer line, Dutton ON No1 1JO Canada. Post aangeboden bij COOP Tholen, 5513 AC Wintelre. Wat houdt het in dat u mijn klacht gaat registreren en hoe gaat het nu verder?

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 05 september 2017 om 13:37 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Veldman,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website en uw berichten met aanvullende informatie. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat uw zending naar Canada niet is aangekomen. Allereerst mijn excuses hiervoor. Graag geeft ik u een toelichting.

Uw zending is verzonden zonder track&trace. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om na te gaan hoe het kan dat uw zending niet is aangekomen. Ook het instellen van een onderzoek is tot mijn spijt niet mogelijk, omdat van dergelijke zendingen geen administratie wordt bijgehouden. Uw melding heb ik geregistreerd om de poststroom richting Canada extra in de gaten te houden en waar mogelijk verbeteringen aan te brengen in het proces.

Omdat briefpost volgens onze algemene voorwaarden niet verzekerd is tegen schade of vermissing kan ik u spijtig genoeg niet tegemoetkoming in de vorm van een schadevergoeding. Mijn excuses voor alle overlast die u hiervan heeft ondervonden.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

MV67

Heeft op 05 september 2017 om 14:19 geantwoord

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

in een eerdere correspondentie gaf ik al aan dat er geen track and trace was. Vervolgens wordt mij allerlei privegegevens gevraagd tav de zending en kan er toch niets mee worden gedaan (dat wist men al voordat ik die gegevens doorgaf). bovendien komt men niet tegemoet aan een vergoeding.

Alle klachten die gemeld zijn door