Klacht: Klacht DHL/Deutsche Post

op 28 april 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 16 februari 2016 heb ik via AD Ticket GmbH in Frankfurt een kaartje voor een concert gekocht dat vervolgens via Deursche Post/DHL bij mij in Amsterdam zou worden bezorgd. Verzending is per aangetekende post gebeurd, waarvoor ik extea heb moeten betalen. Bezorging heeft nooit plaatsgevonden. Navraag in Duitsland door de verzender bij Deutsche Post leverde de mededeling op dat de koerier 3x zou hebben geprobeerd de brief af te leveren. Ik heb echter geen koerier gezien. Ook heeft de koerier geen bericht achter gelaten dat hij was langsgeweest en wannneer hij weer zou langskomen of waar de brief kon worden opgehaald. Deutsche Post/DHL liet vervolgens telefonisch aan de verzender weten dat de brief geretourneerd zou worden aan de afzender. Die belofte is een maand geleden gedaan, maar ook na herhaalde verzoeken van mijn kant via de facebook site van Deutsche Post/DHL, International Customer Service en het Facebook emailadres van Deutsche Post is de brief niet geretourneerd. Sterker nog, niemand kan mij vertellen waar de brief zich bevindt. Zeer bedenkelijke praktijken wat mij betreft. Ik heb de betrokkenen al laten weten dat het om een concertkaart gaat voor een concert dat op 5 juni a.s. in Hamburg zal plaatsvinden. Kennelijk is dat geen reden voor urgentie, vandaar dat ik mijn geluk maar op deze site beproef.

Mijn brief dient tijdig geretourneerd te worden aan de verzender in Duitsland

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 28 april 2016 om 15:13 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Volgens mijn gegevens is deze zending in Nederland niet in het DHL Netwerk geweest. Uw traceernummer is bij ons onbekend en op basis van uw adresgegevens is er ook geen zending bekend. Hierdoor kan ik de status van uw zending niet nakijken. Het is mogelijk dat uw zending in Duitsland met Deutsche Post is verstuurd en in Nederland door een andere vervoerder. Helaas kan ik dit niet voor u achterhalen omdat deze zending niet in ons netwerk is geweest.

Ik zou u opnieuw het advies willen geven om contact op te nemen met uw afzender. Een maand tijd voor een retour is veel te lang. Uw zending zou alreeds retour moeten zijn. Als opdrachtgever van de zending kan uw afzender een onderzoek opstarten bij mijn collega´s in Duitsland. Zo nodig kan de afzender de zending daar ook claimen.

Het spijt me dat u niet kan helpen met deze kwestie. Ik hoop dat uw afzender dit zo snel mogelijk succesvol met mijn collega´s in Duitsland weet op te pakken. Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten, Pieter
DHL Parcel Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Stucken