Klacht: Klacht betalinngsregeling

op 20 januari 2014 over Vesting Finance in de categorie Incassobureaus

Geachte mevrouw, mijnheer,

Ik wil hierbij ik een klacht in dienen tegen de heer de jong die onze zaak behandeld inzake een schuld bij Ing Bank. Tot maart 2013 hebben wij 5 jaar €300, per maand betaald. Ik heb mijn baan verloren en dat was niet meer haalbaar. In oktober 2013 heb ik met een andere collega (naam weet ik niet meer) van de heer de Jong afgesproken dat hij mij een informatielijst opstuurt en dat wij het binnen 7 dagen het retourneert met een overzicht onze schulden en inkomsten. Zodat ze kunnen beslissen voor een nieuwe betalingsregeling. Op 27 okt 2013 heb ik de informatielijst opgestuurd. Alle Kopieën hebben ik ook netjes bijgevoegd.
Na een maand of zo kreeg ik een telefoontje van medeweker van waarom wij zo veel betalen aan energienota. Ik heb degene uitgelegd dat wij met 5 personen hier in huis wonen. Tot gisteren hebben wij geen brief ontvangen met een nieuwe betalingsregeling. Gisteren kreeg ik een brief van een buitendienst medeweker R. Weemering met als mededeling:” omdat onze eerdere inspanningen om met u een regeling te komen niet tot een resultaat is geleid heeft de ondergetekende u thuis bezocht en dat de intentie van deze bezoek was waarom de schuld tot heden onbetaald blijft”. De laatste betaling was op 16 aug 2013.

Toen ik hierover heb gebeld en de heer de jong hierover had gesproken krijg ik te horen dat wij geen informatielijst hebben opgestuurd. Toen ik hem confronteerde dat iemand heb gebeld en gevraagd waarom wij zo veel aan energie betalen ging hij over naar de jaarrekening. Ik heb uitgelegd dat wij nooit een brief heb ontvangen dat wij de jaarrekening van onze energie maatschappij dient te overleggen. Ja zeg hij het is telefonisch medegedeeld. Het is nooit aan mij telefonisch medegedeeld en ook niet schriftelijk hiervoor gevraagd. Ik vraag hem mij een brief te sturen dat het is gevraagd wat ik moet overleggen “ik heb u al gezegd de jaarrekening”. Op een heel agressieve manier. Wij betaalde altijd heel netjes.

Wij hebben al onze schulden en inkomsten opgestuurd. Alle stukken bij gevoegd ook de energie nota van € 325,–. Waarom was de vraag voor de jaarrekening voor de energie niet schriftelijk ook opgevraagd.

Op hun informatielijst staat om bij te voegen kopieën van schulden (dat hebben wij ook bijgevoegd de energie nota) niet van de jaarrekening. Het is niet zo dat wij de jaarrekening te niet willen overleggen, maar wij willen het schriftelijk ontvangen voor onze administratie.

Ze kunnen niet na 4 maanden komen en zeggen dat bij eerdere inspanning om met mij een regeling te treffen zonder resultaat. Want wij hebben alles netjes en op tijd overlegt.

Ik hoop dat u mij klacht serieus neemt

Hopend u voldoende te hebben geïnformeerd

R. Mercilia

Met een geschikte betalingsregeling

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vesting Finance in behandeling genomen

Vesting Finance

Heeft op 27 februari 2014 om 13:38 geantwoord

Vesting Finance Fiditon heeft de zaak met klager doorgesproken en er werd een passende betalingsregeling getroffen. De eerste termijn werd inmiddels ontvangen.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vesting Finance een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door 21juni1964