Klacht: KEUKENREPARATIE, AL 3 MAANDEN DOET WOONBRON NIETS!!

op 26 juli 2016 over Woonbron in de categorie Makelaars

Sinds begin mei, ben ik voor een gezin bezig om te helpen met de klachten van woonbron. Op 9 mei 2016, is er een reparateur langs geweest om het een en ander te repareren aan de keuken. Die meldde dat de staat van de keuken zo ernstig is dat HIJ een verzoek heeft ingediend voor een nieuw keuken. Bij deze heeft hij twee deuren er afgeschroefd door dat deze niet gerepareerd kon worden.

Vervolgens zou een opzichter langs komen, die kon beslissen of deze een nieuwe keuken konden krijgen. Op het moment dat deze meneer langs is geweest heeft hij medegedeeld dat bepaalde elementen die verkleurd zijn wel zou worden vervangen en bepaalde elementen niet (onlangs dat deze ook verkleurd zijn). Hier waren wij het niet mee eens, hebben verzocht om ook de fronten te vervangen in verband met de verkleuring. Immers is het niet redelijk om het ene deel te vernieuwen door verkleuring en het andere niet. (Achteraf bleek dat woonbron niet meer over zulke oude fronten beschikt). Ook gaf de eerste opzichter aan dat indien we in bezwaar zullen gaan, hij zou eisen dat de ene kast aanwezig dient te zijn waar een vaatwasser in is geplaatst (deze is netjes opgeborgen in de kelder al 19 jaar, hij kon helaas geen moeite doen om dit netjes te vragen)

Na deze verzoek, na heel lang geen antwoord talloze keren gebeld en gemaild is er vanuit dhr. Wilfred Termoshuizen schijnt manager van de afdeling te zijn. Besloten voor een herbeoordeling. (Tot deze beslissing beslist werd heb ik talloze mailen moeten schrijven moeten bellen) Rond de eerste week van juni 2016 is er een andere opzichter langs geweest, die excuses heeft aangeboden, voor hoe het is verlopen. Die meende om binnen een week ons van reactie te voorzien en daarbij de beslissing genomen kon worden voor een nieuw keuken tegen een gedeelte van een betaling (rest waarde van de 19 jaar oude keuken)

Deze bewoners stemden in, Echter tot na 3 weken geen reactie te hebben ontvangen hebben we op 6 juli 2016, nogmaals een mail opgesteld met de vraag waar de reactie of wel de reparatie of de nieuwe keuken blijft ter attentie van dhr. Termoshuizen.

Vandaag op 25 juli 2016, heb ik voor deze mensen nogmaals gebeld naar de woonbron, en word er nogmaals aangegeven we gaan weer een afspraak inplannen met een opzichter hier stemde ik niet in. We kunnen niet meer bezig blijven.

Woonbron stuurt een aanmaning van €3,00 (voor de verhoogde huurprijs) Maar kan geen enkel moeite doen voor service ofwel fatsoenlijke reactie. Elke keer wordt er door elk medewerker excuses aangeboden echter gebeurd er niks.

De tijd die wij hierin hebben gestoken de moeite, onbegrijpelijk dat een Wooncorporatie op deze manier kan handelen. En nog wordt de manager aangeschreven, en deze neemt ook de moeite niet om te reageren.

Inmiddels drie maanden bezig met een reparatie verzoek. En nog is niets opgelost!! En dat terwijl deze bewoners altijd netjes hun huur betalen!!

-Excuus brief van de opzichters die zijn langs geweest
-Excuus brief van dhr. W. Termoshuizen omdat men hier in nalatig is geweest,
-Onmiddellijke reparatie ofwel vervanging van de keuken.

De handelingen van woonbron is op deze manier niet acceptabel

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Woonbron over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Woonbron in behandeling genomen

Bericht van Woonbron

5 maanden geleden - Goedemiddag mevrouw Sanli, Bedankt voor uw bericht. U kunt een brief binnen enkele dagen verwachten van Woonbron. Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, V. Fernandes Woonbron

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Woonbron een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Woonbron

Heeft op 08 augustus 2016 om 08:29 geantwoord

Goedemiddag mevrouw Sanli,

Als het goed is heeft u inmiddels een brief ontvangen van ons. Ik vermoed dat deze antwoord geeft op uw vraag. Mocht u deze niet hebben ontvangen, laat het vooral weten.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Neem gerust contact op als u nog vragen heeft.

V. Fernandes
Woonbron

Bericht van Flightlaw

4 maanden geleden - ik kan u helpen

Alle klachten die gemeld zijn door