Klacht: KeukenConcurrent.. Om te huilen!

op 09 maart 2016 over KeukenConcurrent in de categorie Keukenleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In april 2015 een keuken gekocht bij KeukenConcurrent, waarbij vervolgens alles mis gaat wat maar mis kan gaan…
Van klantgerichtheid en empathie heeft de klantenservice nog nooit gehoord. Problemen hebben geen prioriteit.
Hierbij een overzicht van de feiten:
01/07/2015: Montage van de keuken.
Probleem 1: Bovenkastjes en afzuiging kunnen niet geplaatst worden i.v.m. te grote/lange koof. De monteur heeft zijn leidinggevende gebeld, deze heeft direct akkoord gegeven voor het verwijderen van de koof. Gevolg: Open plafond. De monteur en de leidinggevende hebben gegarandeerd dit netjes op te zullen lossen en netjes dicht te maken. Materialen worden besteld door de KeukenConcurrent en er wordt opnieuw een afspraak ingepland.
Probleem 2: De bovenkastjes passen niet allemaal. Gevolg: Monteur gaf aan dat het onmogelijk was om alle bovenkasten er af te halen en 3 cm op te schuiven. Enige oplossing was de muur verlengen of het kastje niet meer te plaatsen. .
Probleem 3: Aansluiten van de apparatuur doet deze monteur niet. Hiervoor dient speciaal een servicemonteur langs te komen. Deze stond voor de volgende dag gepland, echter wisten wij daar niets van.
02/07/2015: Aansluiten van de inbouwapparatuur.
Probleem: Servicemonteur was geweest, blijkt de oven niet aangesloten te zijn. De planning van KeukenConcurrent was totaal niet behulpzaam en meelevend om z.s.m. een monteur langs te sturen voor het aansluiten van de oven.
06/07/2015 t/m 10/07/2015: Maandag werden wij gebeld door de servicemonteur dat deze het niet ging redden en werd er gevraagd of deze dinsdag langs mocht komen. Vanaf dinsdag hebben wij zelf elke dag moeten bellen naar de KeukenConcurrent. Aan het einde van de week is er niemand geweest en werkt de oven nog steeds niet.
17/07/2015: Eindelijk komt er iemand langs om de oven aan te sluiten!
03/08/2015: Afspraak om de bovenkasten er af te halen en opnieuw te plaatsen (deze passen dus wel!) en het plafond in zijn geheel dicht te maken / af te werken. Eind van de ochtend had de monteur alle bovenkasten opnieuw opgehangen en kon deze niet verder, omdat de benodigde materialen nog in bestelling zijn voor het dichten van het plafond.
24/09/2015: Afspraak om de keuken af te werken en alles netjes dicht te timmeren. Deze monteur moest tot de conclusie komen dat hij het helemaal niet dicht kon timmeren zoals afgesproken was met de KeukenConcurrent. Vreemd, omdat de 2 keren daarvoor was toegezegd door monteurs dat het allemaal geen probleem was. Hij zou zijn best doen met het timmerwerk, maar kon het niet afwerken. Daarnaast kregen wij commentaar dat de afzuigkap schots en scheef hing (ook dit heeft de KeukenConcurrent gemonteerd) en dat er op diverse plekken nog potloodstrepen zichtbaar waren. Dit heeft de monteur geprobeerd te herstellen.Het antwoord wat wij van de betreffende monteur kregen was: ‘Ik ben geen stucadoor, maar een timmerman’. We moesten zelf maar een stucadoor gaan vinden die de boel dicht maakt.
16/11/2015: Monteur voor het dichten van het plafond en het afkitten.
Deze beste man was ook al een keer eerder geweest. Zijn reactie was dan ook: ‘Is de keuken nu nog niet klaar?’
Het was immers al bijna een half jaar geleden dat hij was geweest! Het is schandalig! Deze beste man vond het onbegrijpelijk dat deze punten niet eerder waren opgepakt door zijn collega’s.
Januari 2016: Stukje plafond is gestuct. KeukenConcurrent heeft de kosten vergoed van 75 euro.
Zaken waar wij tegenaan gelopen ben:
– Bij elke afspraak komt er weer een nieuwe monteur langs, terwijl de monteurs zelf aangaven dat ze mij zelf zouden helpen dat de keuken klaar kwam. Elke monteur moest eerst de keuken bestuderen wat er nu exact aan de hand was en wat er gepland stond. Zij zijn onvoldoende op de hoogte van de kwestie. Dit kostte de nodige tijd en energie.
– Elke monteur zegt weer wat anders qua oplossingen en adviezen. Bijvoorbeeld m.b.t. de bovenkasten en de plaatsing van de keukenkastjes. Er worden adviezen gegeven die elkaar tegen spreken. Daarnaast sprak de houding van de laatste monteur boekdelen.
– Beloftes worden niet nagekomen, bijvoorbeeld afspraken voor een bezoek en met name de belofte dat alles netjes dichtgemaakt zou worden.
– Elke monteur die langs is geweest moppert over de drukke planning. Hier word je als klant niet vrolijk van.
– De wachttijden voor het inplannen van een bezoek zijn veel te lang. Deze kwestie heeft 7 maanden geduurd. De reden van de zomervakantie mag hiervoor geen excuus zijn. Blijkbaar hebben problemen geen prioriteit. Ondertussen heb ik hier al de nodige vakantiedagen aan besteed, welgeteld 5 extra vakantiedagen.
– Slechte reclame voor de KeukenConcurrent, alle mensen die langskomen worden hiermee geconfronteerd en vinden het onvoorstelbaar. In juni maakten we nog het grapje dat de keuken met kerst klaar zou moeten zijn, dit is helaas realiteit geworden…
Wij zijn van mening dat het product niet deugdelijk was en dat de KeukenConcurrent in gebreke is gebleven. De KeukenConcurrent moet zorgen voor een goed product en een goede empathische klantenservice.
De aankoop van de keuken is niet goed gegaan, het inmeten is niet goed gegaan, de montage is niet goed gegaan, de service van het aansluiten is niet goed gegaan, er is slordig gewerkt, de afwerking is niet goed gegaan en het herstellen van fouten heeft 7 maanden geduurd! 7 maanden hebben wij in de puinhoop gezeten en in de ellende gezeten

Gewenste Oplossing:

Ordernummer: 20376001252.
Een vergoeding van 150 euro in VVV-bonnen is dan ook niet voldoende. Wij zijn nog altijd van mening dat we recht hebben op korting, na alle ellende, gepruts, contact zoeken, stress en slapeloze nachten die we hebben meegemaakt in zo'n groot tijdsbestek. Er hebben heel wat tranen gevloeid, met een relatiecrisis als gevolg.
Een terugstorting van 1000 euro zou realistisch zijn.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar KeukenConcurrent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door KeukenConcurrent in behandeling genomen

Bericht van KeukenConcurrent

10 maanden geleden - Beste mevrouw Ekkerman, Bedankt voor uw bericht. Wat een vervelende situatie is dit, ik kan me goed voorstellen dat u het als zeer storend ervaart wanneer u telkens geen terugkoppeling ontvangt! Ik heb intussen uw email ook ontvangen en zal u via die weg een reactie geven. Met vriendelijke groet, Teun - Webcare KeukenConcurrent

Reactie van de melder van de klacht Rietjeria

9 maanden geleden - Beste Teun, Het gaat er niet om dat ik geen terugkoppeling ontvang, die krijg ik wel degelijk. Het gaat er om dat KeukenConcurrent niet luistert, zich niet inleeft in de klant en problemen slecht oplost en afhandelt! 150 euro aan VVV-bonnen voor 7 maanden ellende en stress is een lachertje.

Reactie van de melder van de klacht Rietjeria

8 maanden geleden - De KeukenConcurrent blijft bij hun standpunt van VVV-bonnen t.w.v. 150 euro. Het gebaar van KeukenConcurrent is niet voldoende om onze ongenoegen weg te nemen. Dit is niet fair. De keuken heeft ons ruim 7000 euro gekost, maar plezier dat hebben we er het afgelopen half jaar nooit van gehad, aangezien we nog steeds in de afronding zitten. Het is niet iets om trots op te zijn. Mijn hele week vakantie die ik op heb moeten nemen om thuis aanwezig te kunnen zijn voor het personeel, daar wordt met geen woord over gerept. Wij zijn nog niet klaar en gaan het dan ook hogerop zoeken.

Bericht van KeukenConcurrent

8 maanden geleden - Beste mevrouw Ekkerman, Zoals reeds uitvoerig aan u is aangegeven hanteren wij ons standpunt met betrekking tot de financiële vergoeding. Wij refereren graag naar de mail die wij u gestuurd hebben op 8 april jl. Met vriendelijke groet, Teun - Webcare KeukenConcurrent

Reactie van de melder van de klacht Rietjeria

7 maanden geleden - Maar liefst 5(!) vakantiedagen op moeten nemen om maar thuis aanwezig te kunnen zijn voor de KeukenConcurrent. De kwestie ligt nu bij de jurist.

Bericht van KeukenConcurrent

7 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw Ekkerman, Zoals reeds meerdere malen aangegeven handhaven wij ons standpunt zoals aangegeven in de mail van 8 april. Daar wij uw gang naar een jurist betreuren zien wij de reactie van hem/haar graag tegemoet. Met vriendelijke groet, Yasmin - Webcare KeukenConcurrent

Alle klachten die gemeld zijn door Rietjeria