Klacht: Keuken aangesmeerd zonder het te weten ..

op 27 september 2016 over Pelma Keukens in de categorie Keukenleveranciers

Dit is de eerste keer dat ik op zoek ben geweest voor het vinden van een goeie keuken. Op internet stond bij ons als eerste link “Pelma keukens” in Goes. Dus zijn we via internet meteen gaan kijken. Hierbij gelijk een afspraak gemaakt om een keuken uit te kiezen samen met mijn aanstaande vrouw. Dus uit eindelijk aangekomen bij ons afspraak.

We hadden alles uitgekozen naar wens en hadden niks overgeslagen. Er werd ons als allereerst ons gegevens gevraagd en pas nadat alles is gepakt een budget gevraagd van wat wij maximaal willen geven voor een keuken. Hierbij hebben wij een prijs opgenoemd van maximaal 7000 euro PUUR OM HET RUIM TE BEKIJKEN , want normaal gesproken gingen we uit van 4000/5000 maximaal. En dit heb ik erbij gezegd maar zag meteen al dat er geen gehoor aan is gegeven.
Alles is genoemd geselecteerd en noem maar op en kregen we een map met alles erop wat we gekozen hadden. Hierbij werd mij gevraagd of ik alles wou ondertekenen voor ontvangst ZOGENAAMD en ik vroeg nog dat ik puur een handtekening moet zetten omdat ik dit mapje meekrijg dus niet dat ik dalijk te horen krijg van hey meneer u kunt niks meer annuleren. Er werd niet eens andere papieren meegeleverd zodat ik de voorwaarden op zn minst kon lezen. Dit is tussen het map gestopt zonder dat ik het wist.

Vandaag 22-09-2016 had ik een afspraak in Goes om het een en ander te wijzigen. Ik kwam er niet aan uit en zei dat ik het dan wil annuleren, hij zei meteen dat ik dan 30% moet betalen voor annulering. Ik zei dat ik het niet zou betalen omdat ik niks heb besteld en niks heb laten opmeten of watdan ook. De voorwaarden stond op een groen/wit papier dat ik (vandaag) voor het eerst heb gezien. En meteen werd mij gezegd dat de keuken op soort van hold gezet wordt en anders 30% meteen moest betalen.

Ik vind dit een totale onzin gedoe!!
1. ik krijg de voorwaarden niet te lezen of wordt amper voor mijn neus gelegd.
2. Ik krijg zomaar te horen dat ik niet MAG annuleren.
3. Ik moet 30% van de keuken betalen als ik wil annuleren.
4. Het wordt niet haalbaar op deze manier heb ik aangegeven en nog wordt er op gehamert dat de keuken toch door zal gaan of moet worden betaald.

Ik ben pas tevreden als de keuken zonder kosten geannuleerd kan worden en dat de volgende keer alle gegevens die gelezen moet worden ook daadwerkelijk voor iemand zijn neus gelegd wordt. Niemand wordt er vrolijk van dingen achteraf te horen, VOORAL NIET ALS JE NOG EENS MOET BETALEN VOOR IETS WAT JE HELEMAAL NOG NIET HEB OF WIL.

Alle klachten die gemeld zijn door Ozbag