Klacht: Kan niet zelf aangeven wanneer en waar ik mijn pakketje wil ontvangen.

op 26 mei 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Hallo,

Ik verwacht een pakketje, die wordt aangeboden, maar ik was niet thuis., nu krijg ik een kaartje in de bus dat ik er niet was.
Klopt, maar dan kan je via dat kaartje op de website, dhlforyou.nl/gemist met een code aangeven dat je het op een andere tijdstip wil ontvangen en op een ander adres.
Maar krijg bij het invullen van de code, samen met mijn postcode en huisnummer een fout.

‘Er is geen resultaat voor deze bezorgcode. Controleer de code en probeer het opnieuw. Indien je deze melding blijft ontvangen wacht dan op het eerstvolgende aflevermoment.’
Dit heb ik maar gedaan een dagje wachten, kan een keer gebeuren.
Nu is de bezorger weer geweest voor niets, want nog steeds moet ik werken, dus met het nieuwe kaartje en code, weer die zelfde fout.

Even maar gebeld, krijg een raar verhaal dat ze ook niet kunnen zien waarom dit niet kan en het pakketje kan niet getraced worden, en ook aanpassen van het bezorg adres is niet mogelijk.
Zelfs de bezorger is niet bekend.
Ik weet niet hoor, rijd er bezorger rond met een platte wagen?
Als ik via de track and trace van DHL kijk kan ik wel zien dat die gast omweg is. Dus moet het ook bekend zijn in welke voertuig er geladen is.

Dit is bij mij al eens eerder gebeurt, zat ik ook op een pakket te wachten, kom ik de bezorger tegen in een andere straat. Hij was 10 min. te laat dan wat ze afgesproken hadden. (werkte die code ook niet)
Ik vraag die beste man, heb je een pakketje voor mij op die en die adres.
Staat die beste man mij aan tekijken, en zegt, nee hoor, en rijd zo naar mijn woning (400 meter rijden) en ineens had hij een pakketje voor mijn.

Ik heb die man echt verbouwereerd aangekeken en gevraagd of hij mij net niet had gesproken, “ja ik spreek wel eens vaker mensen hoezo?”

Maar in dit geval wil ik DHL nu echt aangeven, dat ik een plausibele verklaring hebben.

ik zou tevreden zijn als ze meer hun best doet, om de pakketjes na te tracen.
Anders ga mijn leveranciers, waar ik zaken mee doe, op hun hart drukken dat ik geen pakketjes meer wil laten lopen via DHL.
Dan zoek ik wel een POSTNL, UPS of een DPD op.
Kunnen misschien duurder zijn, maar die weten mij wel te vertellen waar iets is, en hun website het herplanning werken 100 % beter (zelfs de helpdesk werkt beter)

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 28 juli 2016 om 09:19 geantwoord

Beste heer/mevrouw,

Carola
namens het webcare team van DHL Parcel

Heeft op 29 juli 2016 om 06:38 geantwoord

Als je lang genoeg wacht, dan los je geen probleem om.
Dus nee, ik zou graag een verklaring hebben hoe ze dit in het vervolg gaan oplossen. En daar hoort wachten tot het te laat is niet bij.

Alle klachten die gemeld zijn door Detwiler