Klacht: Kan niet bellen op Hollands Nieuwe Vodafone netwerk

op 17 oktober 2011 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Ik ben nu sinds 26-07-2011 klant bij Hollands Nieuwe. Hiervoor had ik een prepaidkaart van Vodafone . Aangezien Hollands Nieuwe een dochter van Vodafone is en ook opereert op het Vodafone netwerk, leek mij Hollands Nieuwe een betrouwbare partner om een abonnement af te sluiten. Eind juli heb ik via jullie website het abonnement afgesloten met nummerbehoud. Het verliep allemaal heel erg soepel en ik had binnen de kortste keren mijn simkaart binnen. Ook de nummerportering verliep zonder problemen en ik was dus een zeer tevreden klant.

Helaas was dit slechts van korte duur. Het begon allemaal toen ik opeens geen smsjes meer kon versturen. Mijn schoonzoon die klant is bij Vodafone heeft hierover naar Vodafone gebeld (aangezien Hollands Nieuwe opereert op het netwerk van Vodafone en er op jullie website nergens een nummer te bekennen is). Daar vertelden ze hem dat er een update doorgevoerd werd en dat ze de nieuwe instellingen zouden sms’en helaas was na het ontvangen van de sms met telefooninstelling het probleem nog niet verholpen. Ik kon in ieder geval nog wel bellen, maar ook dit veranderde snel. Door problemen op het Hollands Nieuwe (Vodafone) netwerk kon ik enkele dagen niet bellen. Ik ontving hierover netjes een mail vanuit Hollands Nieuwe met verontschuldigingen voor het ongemak en een compensatie voor het feit dat ik meerdere dagen niet had kunnen bellen. Het netwerk was weer hersteld en ik kon weer bellen, maar helaas niet sms’en.

Ik was heel blij dat ik weer kon bellen, aangezien ik voor 10 dagen naar Turkije zou afreizen en ik voor mijn familie bereikbaar wilde zijn. In Turkije heb ik naar mijn beide dochters gebeld om aan te geven dat ik goed was aangekomen. Vervolgens heb ik de telefoon niet meer gebruikt. Na 10 dagen Turkije, waar ik overigens ontzettend van genoten heb, kwam ik terug in Nederland en wilde wederom even bellen echter stond er “Alleen noodoproep”. Mijn schoonzoon heeft toen wederom naar het mobieltje gekeken. Hij heeft de simkaart eruit gehaald en in zijn simlockvrije toestel gedaan, maar wederom kregen we dezelfde melding. Mijn schoonzoon heeft toen nog van alles geprobeerd om het aan de praat te krijgen. Uiteindelijk heeft hij nogmaals naar Vodafone gebeld waar ze te kennen gaven dat het telefoonnummer beëindigd was en ook niet meer beschikbaar was. Er wordt door Hollands Nieuwe maandelijks geld afgeschreven van mijn rekening, voor iets wat niet naar behoren functioneert. Ik ben op dit moment echt een beetje onthand, familie en vrienden kunnen mij op dit moment al bijna 2 weken niet meer telefonisch bereiken.

U begrijpt natuurlijk dat mijn vertrouwen in Hollands Nieuwe erg geschaad is, na de diverse problemen die ik ondervonden heb en nog steeds ondervind. Het crediteren van een bedrag (zoals jullie in email aangaven voor mijn vertrek naar Turkije) is natuurlijk slechts een reactieve maatregel en ik vraag me sterk af wat Hollands Nieuwe proactief doet om de netwerk problemen op te lossen. Ook vind ik het teleurstellend dat de Hollands Nieuwe geen klantenservice heeft die je telefonisch kunt benaderen als je dergelijke problemen ondervindt.

- Dat ik weer kan bellen en sms'en.
- Dat de periode waarover ik niet kon bellen gecrediteerd wordt.
- Een bos bloemen als goed maker voor alle ellende

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vodafone in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vodafone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vodafone

Heeft op 21 december 2011 om 11:49 geantwoord

De klacht is offline door Vodafone 24/7 Web Crew opgepakt en via e-mail afgehandeld. De online klacht wordt daarom afgesloten.

Heeft op 22 december 2011 om 18:27 geantwoord

De klacht is niet opgelost! HN doet geen moeite om afspraken na te komen. Vodafone heeft ook niets gedaan in deze zaak.... een gemiste kans.

Alle klachten die gemeld zijn door Trines