Klacht: kaartautomaat weigert pinpas

op 26 oktober 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

de kaartautomaten van zowel ns als arriva hebben grote moeite met ing pinpassen. hierdoor wordt je als reiziger vaak geforceerd om zwart te rijden, tenzij je het geluk hebt dat er een andere betaaloptie op het opstap station aanwezig is. muntgeld is een optie echter moet je dan vaak eerst langs huis of een pinpunt vinden en een wisselplek, iets wat in mijn geval enkele uren vertraging betekent. m.a.w. geen optie als je ergens op tijd moet zijn. gelukkig zijn veel conducteurs bekend met het probleem en bieden ze vaak een uitstel van betaling aan. waardoor je enkel de ritprijs betaalt + een wettelijke verhoging die je volgens conducteur makkelijk terug kan krijgen. dit gaat echter niet makkelijk aangezien het arriva hoofdkantoor nog steeds doet alsof dit probleem niet bestaat. dit terwijl consumentenprogrammas radar en kassa er al meerdere afleveringen aan gewijd hebben.

werkende kaartautomaten.
geld terug voor onterechte verhogingen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht mjm1987

1 jaar geleden - Bij deze een link waarin te zien is dat het probleem bekend zou moeten zijn: http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/13-03-2006/problemen-ns-kaartautomaten/ Met een excuus dat het probleem niet bekend is neem ik geen genoegen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 19 januari 2018 om 14:46 geantwoord

Beste mjm1987,

We hebben je klacht destijds doorgezet naar de regio om dit probleem daar onder de aandacht te brengen. Ik sluit de klacht daarom af.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: http://bit.ly/2wIz51S.

^Jimmy
Arriva Webcareteam

Heeft op 13 februari 2018 om 17:29 geantwoord

Als het bij regio onder de aandacht is gebracht dan hebben ze niet de moeite genomen om met mij contact op te nemen, probleem is dus ook nog steeds niet verholpen.

Michiel Meinema

Alle klachten die gemeld zijn door mjm1987