Klacht: kaartautomaat weigert pinpas

op 26 oktober 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

de kaartautomaten van zowel ns als arriva hebben grote moeite met ing pinpassen. hierdoor wordt je als reiziger vaak geforceerd om zwart te rijden, tenzij je het geluk hebt dat er een andere betaaloptie op het opstap station aanwezig is. muntgeld is een optie echter moet je dan vaak eerst langs huis of een pinpunt vinden en een wisselplek, iets wat in mijn geval enkele uren vertraging betekent. m.a.w. geen optie als je ergens op tijd moet zijn. gelukkig zijn veel conducteurs bekend met het probleem en bieden ze vaak een uitstel van betaling aan. waardoor je enkel de ritprijs betaalt + een wettelijke verhoging die je volgens conducteur makkelijk terug kan krijgen. dit gaat echter niet makkelijk aangezien het arriva hoofdkantoor nog steeds doet alsof dit probleem niet bestaat. dit terwijl consumentenprogrammas radar en kassa er al meerdere afleveringen aan gewijd hebben.

werkende kaartautomaten.
geld terug voor onterechte verhogingen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht mjm1987

1 maand geleden - Bij deze een link waarin te zien is dat het probleem bekend zou moeten zijn: http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/13-03-2006/problemen-ns-kaartautomaten/ Met een excuus dat het probleem niet bekend is neem ik geen genoegen.

Alle klachten die gemeld zijn door mjm1987