Klacht: Kaart verstuurd maar niet aangekomen

op 07 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een kaart verstuurd naar Schotland. Mijn vriend woont hier en ik wilde hem voor zijn verjaardag iets persoonlijks sturen. Ik heb twee brieven geschreven en een schets gemaakt en deze drie papieren in de envelop gedaan. Het adres stond goed opgesteld (deze heb ik 3 keer gecheckt) en er zat een postzegel op die speciaal is voor het versturen van brieven naar het buitenland.
Zoals het lijkt is er aan mijn kant niks fout gegaan. De kaart is echter nooit aangekomen. Erg vervelend omdat de emotionele waarde achter de kaart zo groot was.
Is er een manier om te achterhalen wat er gebeurd is? Of de envelop terug te vinden?

Tessa

Als de kaart terug gevonden of alsnog verstuurd wordt.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

5 maanden geleden - Geachte mevrouw Striethouldt, Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat uw verstuurde envelop naar Schotland niet bij de geadresseerde is aangekomen. Ik begrijp dat dit een kwalijke zaak is, waar ik u graag mijn excuses voor aan wil bieden. Graag reageer ik op uw bericht. Zou u als reactie op dit bericht aan willen geven of de envelop met of zonder tracking code verstuurd is? Mocht u deze met een code verstuurd hebben, zou u deze code dan als reactie op dit bericht mee willen sturen? Mocht u de envelop zonder tracking code verstuurd hebben, begrijp ik dan goed dat u de envelop met een priorityzegel heeft verstuurd? Op welke datum heeft u het poststuk verstuurd? Zou u via de locatiewijzer op onze website (www.postnl.nl/locatiewijzer) ook aan willen geven waar u de envelop op de post heeft gedaan? Met voldoende informatie kan hier melding van gemaakt worden. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht T. N. Str.

5 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw, Er zat geen tracking code op de postkaart. De priorityzegel zat er inderdaad wel op. Ik heb geprobeerd om de locatie op de locatiewijzer in te vullen maar deze doet het niet vanaf mijn telefoon. De brief is gepost op de Jan Tooroplaan in Meppel, Drenthe. Ik hoop dat u met deze gegevens iets kan. Vriendelijke groet, Tessa Striethouldt

Bericht van PostNL

5 maanden geleden - Geachte mevrouw Striethouldt, Hartelijk dank voor de aanvullende gegevens. Graag informeer ik u hierover. Wanneer het zonder track en tracé code is verzonden, kunnen we niet precies nagaan wat er met de zending is gebeurd omdat het niet geregistreerd wordt zoals bijvoorbeeld met een aangetekende brief wel het geval is. Ik kan hier uiteraard wel een melding over aanmaken zodat dit met de betrokken medewerker besproken kan worden. Kunt u nog aangeven wanneer u het precies op de bus heeft gedaan? Daarnaast ontvang ik graag de naam- en adresgegevens van de ontvanger. In afwachting van uw reactie. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht T. N. Str.

5 maanden geleden - Zou ik deze gegevens op een andere manier kunnen geven? Ik wil bijvoorbeeld het adres liever niet openbaar op dit forum zetten. Tessa

Bericht van PostNL

5 maanden geleden - Geachte mevrouw Striethouldt, U kunt onze klantenservice bereiken via: www.postnl.nl/klantenservice. U kunt er daar voor kiezen om eventueel met ons te bellen, te chatten, een berichtje via Facebook of Twitter te sturen. Daar kunnen wij u ook verder helpen. Met vriendelijke groet, PostNL

Heeft op 07 februari 2018 om 10:50 geantwoord

Geachte mevrouw Striethouldt,

Ik heb in mijn systeem gekeken en ik zie dat u inmiddels deze melding telefonisch heeft doorgegeven en dat mijn collega uw klacht heeft geregistreerd. Omdat briefpost niet te traceren is zult u hier geen verder bericht meer over ontvangen. Maar wij zullen uw melding gebruiken om dit in de gaten te houden. Op deze manier krijgen wij meer inzicht of situaties, zoals die van u, vaker voorkomen in dat land. Uiteindelijk kunnen wij verbeteracties opstarten waar dit nodig is.

Alle klachten die gemeld zijn door T. N. Str.