Klacht: kaart niet bezorgd

op 19 september 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

1.Kaart in brievenbus Lyra te Dordrecht gedaan. (Kaart was meer dan 20g, dus 2 een postzegel van 1 erop geplakt)
De kaart had 2 “rollende” ogen, dus er leek iets extra’s in te zitten.
Kaart niet ontvangen op 17 juli 2016.

Daarom nieuwe kaart gestuurd.

Deze klacht heb ik al vaker doorgegeven.

Het lijkt steeds of er post verdwijnt; ik verstuur minimaal 6 kaarten per week en ben het nu zat.

2.Heb nu ook een kaart gehad omdat ik te weinig porto betaald zou hebben…. Ik weeg altijd al mijn post vooraf; ben dus niet overtuigd van jullie gelijk.

Gewenste Oplossing:

Voor de opnieuw geleverde kaart 3,00 plus 2 postzegels van 0,74c

en voor de kwijtschelding van de 2,92 die ik als straf van jullie opgelegd krijg.

N01.160906.002451 die volgens mij niet terecht is.
Het betrof hier een internationale zegel met een 1 erop. Mijn kaart was 12g. Dit is controleerbaar op het kopie. Dan zie je nl. het kleine priorityzegel vanpostnl. zitten

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Els Hobbel

8 maanden geleden - De klantenservice van postnl.nl is steeds niet bereikbaar. Daar ben ik zó klaar mee; vandaar dat ik nu gewoon door ga.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 19 september 2016 om 15:44 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Hobbel,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding is mij duidelijk geworden dat u een betaalverzoek voor portokosten heeft ontvangen. Uit de door u meegezonden code blijkt dat het betaalverzoek onterecht aan u is verzonden, als gevolg van een onjuiste scan.

U hoeft niet te betalen. Het betaalverzoek is in uw geval vervallen.

Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,

PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door Els Hobbel