Klacht: Misleidende reclame

op 19 maart 2011 over Jumbo in de categorie Supermarkten

Elders goedkoper? Product gratis!
Dat claimt Jumbo als nummer 1 van de “7 dagelijkse zekerheden”. Klinkt goed of niet? Dat geldt uiteraard alleen maar voor artikelen van hetzelfde merk. Logisch. Maar er is wel een addertje onder het gras. Want als je elders hetzelfde product van hetzelfde merk niet alleen goedkoper, maar ook nog met meer inhoud krijgt, dan is dat tegen de ‘spelregels’.
Concreet: je krijgt bij de Jumbo in Groningen gemberkoek van de Groninger fabrikant Knol. Bij de Jumbo kost een koek van 500 gram 2,09. Bij Super de Boer kost dezelfde gemberkoek van Knol 1,90, maar dan krijg je wel een koek van 700 gram! Is dat goedkoper? Ik dacht het wel. Maar de Jumbo vindt van niet. Voeg dus aan de “7 dagelijkse zekerheden” gerust nummer 8 toe: elders meer waar voor minder geld? Daar trekt Jumbo zich niets van aan. Volgens mij noem je dat ‘misleiden’.

Gewenste oplossing

Wanneer Jumbo inderdaad hetzelfde product voor dezelfde prijs aanbiedt en zich hier niet met dunne excuses eruit probeert te redden.

Bericht van

8 jaren geleden - Beste klant,Bedankt voor uw reactie op de site van klachtenoplossing.nl. We vinden het belangrijk wat onze klanten van onze winkels en onze service vinden. Alleen op die manier kunnen we ervoor zorgen dat Jumbo Elke dag beter wordt. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw reacties betreffende Jumbo te sturen naar onze consumentenservice? Op die manier komt uw klacht direct in ons systeem. Zo kunnen we deze optimaal behandelen en intern uitzetten. U kunt ons vinden op:http://www.jumbosupermarkten.nl/Homepage/Service/Consumentenservice/Met vriendelijke groeten, Jumbo Consumentenservice

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Jumbo in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Jumbo een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Knols Koek