Klacht: Close-in compact 1500W boiler defect in 2 jaar tijd na amper gebruik

op 27 november 2018 over Itho daalderop in de categorie Verwarmingsbedrijven

Gisteren vloog opeens mijn aardlek schakelaar er uit. Het probleem was onze Itho-Daalderop close-in compact 1500W boiler van net twee jaar oud. Elektrische lek tussen de verwarmingsspiraal en randaarde. Omdat ik een verlengde garantie van 5 jaar heb, heb ik het probleem aangemeld bij Itho-Daalderop. Voor €100,- willen ze onze boiler komen repareren. Dit is de helft van de aanschafprijs en gezien de reputatie van de boilers (zie AVRO-TROS Radar), ben ik niet van plan mijn amper gebruikte boiler te laten repareren voor deze prijs. Er zijn mensen die in 1 jaar en 9 maanden tijd 4 nieuwe boilers hebben gekregen. Er is duidelijk iets aan de hand met dit type boilers.

Een nieuwe boiler die het minstens 10 jaar probleemloos blijft doen.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Itho daalderop over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Jaap Been

11 maanden geleden - Helaas tot op heden geen reactie gehad op mijn klacht, geef ik Daalderop de kans om het goed te maken . . . . Je moet er niet aan denken dat de aardlekschakelaar er uit vliegt als je op vakantie bent. Hele huis zonder stroom inclusief de diepvriezer. Ondertussen maar op zoek naar een andere plint boiler van 5 liter. Inventum heeft er gelukkig ook een van ongeveer dezelfde afmetingen. Wel even gechat met warmeteservice.nl en ze de vraag gesteld welk plint boiler ik het beste kan nemen: de Inventum of de Daalderop? De Inventum meneer, vanwege de problemen met de Daalderop Close-in Compact boiler . . . .

Reactie van de melder van de klacht Jaap Been

10 maanden geleden - Atwoord van Itho Daalderop via Klantenkompas.nl van de Consumentenbond. Hierop heeft Itho Daalderop wel gereageerd. Ik ben niet op de coulance aanbieding in gegaan en heb een Inventum gekocht. Het is schandelijk dat de foute Itho Daalderop boilers nog steeds verkocht worden. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Itho Daalderop Datum 3 december 2018 PrivéPrivé bericht (niet zichtbaar voor anderen)Beste,U heeft de close-in geregistreerd op onze website en uw garantie op deze close-in tot 02-07-2021 dus gaat deze kosteloos vervangen worden. Normaliter is de verkopende partij verantwoordelijk voor de afwikkeling van de garantie omdat wij niet rechtstreeks aan particulieren verkopen. Maar om er zeker van te zijn dat u het nieuwste type ontvangt waar de genoemde kinderziektes uit zijn, stuur ik deze liever vanuit ons magazijn rechtstreeks naar u af. U heeft echter geen garantie meer op arbeid, deze verviel op 020718. Indien de nieuwe boiler geïnstalleerd dient te worden door onze service, rekenen we hier € 80,- voor. Graag verneem ik van u of u gebruik wilt maken van onze coulance of dat u dit met de verkopende partij wil regelen. In het eerste geval heb ik uw adresgegevens nodig en een kopie van de aankoopbon zodat ik hier het e.e.a. administratief in orde kan maken. Vergeet dit niet in een privébericht te zenden aan ons en vergeet de nieuwe boiler ook niet wederom te registreren op onze site!

Alle klachten die gemeld zijn door Jaap Been