Klacht: Is DHL te groot voor de kleine klant?

op 26 juli 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Waardeloos bedrijf met minachting voor de klant.
Volgens de site van Wehkamp was de bezorger al twee dagen achtereen aan de deur geweest, maar een briefje in de bus? Ho maar.
De eerste dag zou DHL tussen 11.00 en 15.00 u komen en moest ik om 14.45 u. dringend weg. Briefje op de deur gehangen om het pakketje alsjeblieft bij de buren af te geven, maar bij thuiskomst geen briefje in de bus. Op de site van Wehkamp stond dat DHL geweest was en dat ze de volgende dag een volgende poging zouden wagen. Hoe laat? Geen idee. Want ik had geen briefje. Dag erna hetzelfde. Geen DHL gezien. Geen briefje en de volgende werkdag (maandag) zou DHL het weer proberen. Ik tot 14.00 u. thuis geweest. Toen moest ik werken. Maar natuurlijk nog geen DHL geweest. Om 23.00 u. kwam ik thuis en lag er een briefje in de bus met (en niet eens tot mijn verbazing) de mededeling dat het pakketje retour afzender gestuurd was. Ik ben er helemaal klaar mee. De eerste twee keren ben ik bijna zeker van dat er niemand aan de deur is geweest.

Vorige keer was een pakketje bij de buren afgegeven zonder dat er een briefje in de bus lag. Volgens de site was het pakketje afgeleverd. Alleen…niet bij mij… Dus toen ook al een mail gestuurd naar de leverancier, die dus achteraf onnodig bleek. Want toen de buren weer thuis kwamen, had ik mijn pakketje. Dus onnodige ergernis als DHL een briefje in de bus had gedaan, zoals afgesproken via de leverancier.

Het voelt als een persoonlijke vete van de bezorger van DHL jegens mij, omdat er vanuit de leverancier waarschijnlijk de eerste keer al een klacht richting DHL gegaan is. Maar als ik verder lees op internet lijkt het eerder standaard bedrijfsvoering te zijn.

Als DHL niet meer bij mij hoeft te bezorgen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 26 juli 2017 om 13:41 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Allereerst wil ik u graag mijn excuses aanbieden voor het ongemak dat u heeft ervaren. Ik zal ervoor zorgen dat uw klacht terechtkomt bij de juiste afdeling, zodat deze opgepakt kan worden en wij herhaling kunnen voorkomen. We stellen het erg op prijs dat u de moeite heeft genomen om uw klacht kenbaar te maken. Hierdoor stelt u ons in de gelegenheid om onze dienstverlening te verbeteren en daarvoor wil ik u graag bedanken.

Nogmaals mijn excuses voor alle ongemakken.

Chrissy
DHL Parcel
Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door DeViezeMan