Klacht: Invoerrechten/kosten op tweedehands object

op 18 oktober 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb een object op ebay gekocht in de USA: een lijmpotje, waarvan de houdbaarheids datum was overschreden. Daardoor was de prijs van de particuliere aanbieden zo laag: ongeveer 35 dollar.
Tot mijn verbazing was het pakket opengemaakt en moet ik 27 euro betalen. Dit begrijp ik niet. De waarde is m.i. nul dollar omdat de lijm over datum is.
Ik heb dit vaker met postnl. Dit is nu de laatste keer dat ik postnl neem. Ik zal voortaan bij bestellingen uitdrukkelijk vermelden: GEEN POSTNL

Gewenste Oplossing:

gratis bezorgen. geen invoerrechten of andere kosten, zoals het open maken. Ik heb de porto kosten al betaald aan de verkoper.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

PostNL

Heeft op 18 oktober 2016 om 14:52 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Slagter,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw bericht maak ik op dat u invoerkosten heeft moeten voldoen, terwijl naar uw mening de waarde van deze zending daartoe niet voor in aanmerking komt.

Bezwaar maken kan uitsluitend schriftelijk, onder vermelding van naam, adres en woonplaats gegevens en IBAN-bankrekeningnummer. Richt uw bezwaarschrift (binnen 6 weken) aan: PostNL Pakketten t.a.v. KR-SCIP Postbus 99180, 8900 NA Leeuwarden. U ontvangt binnen 2 werkdagen een schriftelijke bevestiging van ontvangst van uw bezwaarschrift. Vermeld ook uw tracking code, dit mag ook de buitenlandse code (*US) zijn.

Als het bezwaarschrift gegrond is verklaard door de douane, ontvangt de klant een afschrift van de beschikking en het verzoek de bankgegevens te overhandigen zodat de teveel betaalde btw en of invoerrechten teruggestort kan worden. Ondanks dat de Douane streeft om binnen 8 weken te reageren, moet u rekening houden met een reactietijd van 3 tot 4 maanden vanaf het moment van indienen.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u in de toekomst vragen of klachten hebben over de dienstverlening van PostNL, dan kunt u contact opnemen via postnl.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,

PostNL

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door reinoudjan