Klacht: Invoerrechten

op 11 september 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn schoonbroer heeft onlangs een bestelling bij gear best geplaatst. Het artikel zou vanuit Duitsland komen en er zouden dus geen invoerrechten betaald moeten worden.
Enige tijd geleden heeft hij een berichtje van DHL gehad dat hij 95 euro invoerrechten moest betalen en dat anders zn bestelling niet bezorgd zou worden. Hoe kan dit? Ik rij zelf voor DHL en heb dit nog nooit meegemaakt. Graag uitleg.

Als de kosten van de invoerrechten vergoed worden

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

3 maanden geleden - Beste mevrouw Bongers, Om uw vraag te kunnen beantwoorden, heb ik meer gegevens nodig. Zou u mij het zendingsnummer van het pakket door kunnen geven? Met collegiale groet, Wendy DHL Parcel Webcare

Reactie van de melder van de klacht LindaPip2016

3 maanden geleden - Beste Collega, Het enige nummer wat ik terug kan vinden is zending 4435881026. Is een zending afkomstig uit Hongkong. Kunt u iets met dit nummer? Groet, Linda

DHL

Heeft op 11 september 2018 om 18:03 geantwoord

Beste Linda,

Dit betreft een pakket van onze collega' s van DHL Express. Ik adviseer jou en je schoonbroer bij DHL Express navraag te doen over deze kosten. Ze zijn te bereiken op telefoonnummer: 088 - 0552 000. Geopend maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 19:00 en zaterdag van 09:00 tot 14:00 uur.

Ik kan je deze informatie helaas niet geven.

Wendy
DHL Parcel Webcare