Klacht: Intimiderende brief en te hoge rente

op 21 april 2017 over Vesting Finance in de categorie Incassobureaus

Ik heb sinds juli 2014 een aflossing lopen bij VF waar ik elke maand netjes op aflos. Echter, door de bizar hoge rente lijkt er geen eind aan te komen.
Over de rente heb ik informatie ingewonnen en daaruit blijkt dat de rente die VF hanteert veel te hoog is. De wet geeft aan dat per 01-07-2012 een maximum aan rente gesteld mag worden. Deze rente bedraagt 2% per jaar
Mocht VF dit niet zelf aanpassen middels afhandeling van deze klacht ga ik mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen.
Daarnaast heb ik nu voor de tweede keer een brief gehad waarin gezegd wordt dat ik mij niet aan de afspraken houd en ik de vordering in 1 keer binnen 3 dagen moet betalen.
Terwijl op het overzicht te zien is dat ik elke maand netjes betaal.
Ik stuur vervolgens een schriftelijke reactie (want zoals bij andere klachten ook blijkt wordt je niet heel netjes behandeld wanneer je belt) en daar krijg ik dan geen reactie op.

Ten eerste moet VF ophouden met zulke brieven te versturen wanneer er netjes betaald wordt, en daarnaast moet VF zich houden aan de wettelijke rente, want als deze gecorrigeerd wordt gaat er een hoog bedrag van de aflossing af.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vesting Finance

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vesting Finance in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vesting Finance een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vesting Finance

Heeft op 09 mei 2017 om 18:05 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door LLSS