Klacht: internet valt regelmatig weg, onwaarheden over opta.

op 06 oktober 2011 over KPN Internet in de categorie Internetproviders

Internet valt regelmatig weg.
langzame internetverbinding (50kb/sec uploadsnelheid). telefoon blijft het wel doen.

met email bevestiging: woe 28 sept afspraak tussen 14 en 16 uur eerder kon niet.
12 uur staat monteur toch al voor de deur. Op zijn laptop laat hij een document zien waar staat dat de afspraak staat tussen 12 en 14 uur. Klopt niet maar was allang blij en gelukkig was ik al thuis.
Deze 1ste monteur komt binnen zonder gereedschap uit auto mee te nemen. Ik vertel dat ik heb geprobeerd om direct zonder splitter internet aan te sluiten en dat, dat wel lukt. Blijkt toeval te zijn. Hij haalt een splitter uit de auto en verklaart dat het door onweer komt. Sinds vele dagen geen onweer geweest en de splitter was pas 1 jaar oud.
Geen meting verricht. Wel had ie alle tijd om na te praten.
Enkele dagen later internet valt weer weg.
2de monteur inmiddels was ik plotseling wel weer online. Hij doet toch een meting en constateert geen signaal met zijn apparatuur die gevoeliger is. Zonder dat ik dat nog gemeld had bevestigd hij dat ik een zeer langzaam internet moet hebben. Hij gaat naar plaatselijke centrale en belt netjes op. Er moest door iemand anders werkzaamheden verricht worden en kon niet zeggen wanneer dat zou gebeuren.
Dat is inmiddels 3 dagen geleden en nog niets nieuws gehoord.
Vele malen gebeld en steeds afgescheept.
Onwaarheden zoals: het is nu avond en de opta verbiedt ons om buiten 9 en 18 uur afspraken te maken om andere profiders niet achter te stellen. (klopt niet)
Volgende ochtend even na negen uur: U wordt binnen tien minuten teruggebeld. geen antwoord. om elf uur: Binnen tien minuten kan niet, ik ga er spoed opzetten. En telkens onzinnige vragen zoals: wat is uw telefoonnummer (hebben ze dan geen nummerherkenning?) of wat is uw incidentennummer (was al in het keuzemenu ingetoetst)Of wie heeft u toen gesproken? Vanmiddag klacht proberen in te dienen maar keuzemenu is onduidelijk waar je moet zijn. Via menukeuze abonnement opzeggen laten overhalen om nogmaals in gesprek te gaan. Echter wordt ik verbonden met technische dienst die niet over storingen gaat en die zou het doorgeven. ongeveer 16 uur officieel telefonisch klacht ingediend en bevestiging dat ik afgescheept ben met onzin en dat het opta verhaal reeds een bekende truck is bij KPN. Waarom komt het dan nog steeds voor?
Deze avond hierover nog geen email bevestiging ontvangen.
En bij ieder telefoongesprek sta ik 10 tot 25 minuten in de wacht. En alleen de melding wachttijd langer dan 2 minuten. Ik kreeg gelukkig wel een code om gratis nummer te kunnen bellen. Echter irritant in gesprekstoon terwijl je in de wacht staat. Heb pas na 12 dagen toegezegd gekregen een nieuwe modem opgestuurd te krijgen.
Ik bel met mijn nieuw aangesloten modem op voor een nieuwe meting.
Inmiddels kan ik niet meer gratis bellen. Krijg een nieuw incidentennummer. Ook deze werkt niet. Bel het gratis nummer en configuratie blijkt opnieuw ingesteld te kunnen worden op afstand om verbinding sneller te maken. Door de slechte verbinding werd de configuratie langzamer afgesteld. Die niet automatisch wordt hersteld na het verbeteren van de lijn. Inmiddels voor het eerst de mededeling dat er nog in de centrale voor mij gewerkt wordt. Nadat de klacht (6 okt) over de manier waarop de storing (sinds di 27 sept) nu 5 dagen geleden is niet inhoudelijke op gereageerd.

1000 euro schadevergoeding voor derving van inkomsten van mijn webwinkel.
abonnementsgeld terug en gemaakte telefoonkosten.
Binnen 2 werkdagen een werkend internet met normale snelheden.

Alle klachten die gemeld zijn door berg444