Klacht: Internationale zending inklaren

op 26 mei 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 16 mei heb ik een brief ontvangen van PostNL over een internationale zending. Vanwege het ontbreken van gegevens moest ik via de website postnl.nlbva gegevens over het pakket invullen. Ik heb inmiddels al een stuk of 15 keer geprobeerd dit formulier in te vullen en krijg telkens de melding dat de factuur die ik wil uploaden een kwaadaardig bestand is. Als het dan uiteindelijk lukt om het formulier in te vullen komt er een melding dat het formulier niet verzonden kan worden vanwege een technische fout. Het is echt om gek van te worden.

Uiteindelijk heb ik contact opgenomen met de klantenservice en kreeg ik een emailadres van [email protected] Ik kon alle gegevens van het pakket naar dit emailadres mailen en dan zou het in behandeling worden genomen. Dit heb ik dan ook meteen gedaan. Ik zou hiervan een ontvangstbevestiging ontvangen, maar deze heb ik nooit gehad. Ondertussen staat de status van mijn pakket al dagenlang op ‘bezorgdatum onbekend’. Er verandert helemaal niks aan de bezorgstatus, ik krijg vanuit IMEC geen melsing of mijn mail binnen is en in behandeling is en de klantenservice kan dit ook niet aangeven. En dat allemaal voor een pakje van 9 euro.. ik heb hier al zoveel tijd en energie in gestoken en ik word er echt moedeloos van. Niemand bij PostNL kan mij vertellen wanneer ik mijn pakje kan verwachten en of de info binnen is. Maar als ze bij PostNL binnen 2 weken niks horen wordt het pakje wel lekker teruggestuurd naar de verkoper. De service is verschrikkelijk slecht en niemand kan mij iets vertellen over mijn pakje.

Ik ontvang graag gewoon mijn pakje t.w.v. 9 euro. Ik heb alle gegevens gemaild waar jullie om vragen en nu hoor ik niks meer.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw,Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u graag uw pakket uit het buitenland wilt ontvangen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.Door de overheidsmaatregelen tegen het coronavirus en het feit dat er meer pakketten verstuurd worden is het drukker dan normaal. De verwerking van pakketten, zowel binnen Nederland als internationaal, kan langer duren dan gebruikelijk. Ook het verwerken van pakketten bij onze afdeling inklaringen kan langer duren. U hoort inderdaad wel een ontvangstbevestiging te krijgen nadat u de informatie per e-mail heeft verstuurd. Heeft u gecontroleerd of deze wellicht bij uw ongewenste e-mails terecht is gekomen?Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:- Wat is de Track en Trace-code van het pakket?Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht as89

4 maanden geleden - Hallo,Ik heb geen ontvangstbevestiging ontvangen nadat ik een e-mail heb gestuurd naar het emailadres [email protected] De Track en Trace-code is: LT093375683NL.Alvast bedankt.

Heeft op 26 mei 2020 om 07:38 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. Mijn excuses dat u geen bevestiging heeft ontvangen. Graag geef ik u meer informatie.

Ik zie gelukkig in de status dat ze uw bericht met de informatie in goede orde hebben ontvangen en dat het pakket inmiddels is vrijgegeven. Ik verwacht dat u spoedig een update zal gaan zien in de status.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door as89