Klacht: Internationale bezorging

op 02 juni 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 23 maart 2020 heb ik een waardevol pakket aangetekend en verzekerd verzonden, de kosten hiervoor ruim € 34,00.

De tracktrace informatie is sinds 24 maart onveranderd: zending verzonden naar land van bestemming. Boze klant aan de andere kant van de oceaan en niemand thuis bij PostNL…ligt aan de corona crisis.

Dan wordt er 25 mei binnen Nederland een pakketje naar mij gestuurd, aangetekend en verzekerd. Eerste update is: bezorging 26 mei tussen 12.45 en 15.45. Dat veranderd dan ’s avonds naar: sorry, bezorgmoment aangepast naar woensdag. Nu zie ik woensdagochtend staan: Sorry, wegens drukte vertraagd, bezorging binnen 3 werkdagen.

Het is schijnbaar heel moeilijk…….

Als ik weet waar mijn pakketje in de USA ergens is zodat ik mijn klant een antwoord kan geven. Ze doen zelf geen onderzoek......

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u graag meer informatie wilt over de status van uw pakket naar het buitenland. Verder geeft u aan dat u zelf een pakket verwacht, waarvan de bezorging vertraagd is geraakt. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.Door de overheidsmaatregelen tegen het coronavirus en het feit dat er meer pakketten verstuurd worden is het drukker dan normaal. De verwerking van pakketten, zowel binnen Nederland als internationaal, kan langer duren dan gebruikelijk. Indien uw pakket naar de VS al sinds 23 maart onderweg is dan duurt de levering nu te lang en zullen we een onderzoek moeten instellen om uit te zoeken wat er aan de hand is.Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:- Wat zijn de Track en Trace-codes van beide pakketten?Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht EricPP

4 maanden geleden - Goedendag,dank voor uw reactie. Het binnenlandse pakketje wordt volgende de huidige tracktrace informatie vanmiddag bezorgd, dus dat zou opgelost moeten zijn.De internationale zending heeft de volgende trackingcode: CC081095876NL. Verzenddatum is maandag 23 maart, laatste update is van dinsdag 24 maart 09:26u: zending verzonden naar land van bestemming. Postcode in de US is 78852.Met vriendelijke groet, Eric Pezik Pajoow

Heeft op 02 juni 2020 om 07:21 geantwoord

Geachte heer,

Bedankt voor uw reactie. Ik ben blij om te horen dat het met binnenlandse pakket goed komt. Mijn excuses dat dit andere pakket dat u heeft verzonden naar de US tot op heden nog niet is aangekomen. Graag informeer ik u over de verdere afhandeling.

Aangezien de uiterste bezorgtermijn inmiddels is verstreken heb ik u per e-mail een formulier gezonden dat u kunt invullen om een onderzoek te laten instellen. Zodra we het formulier retour hebben ontvangen zal u binnen 12 werkdagen een een eerste reactie ontvangen.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door EricPP