Klacht: International pckage not delivered

Vandad op 15 september 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

I have ordered a package from Australia and based on the tracking info on the PostNL app, the package has arrived in Netherlands and released by the customs around first of September but the status of my package has stuck on “pakket is nog niet bij PostNL ontvangen of verwerkt”. This is making me nerves that the package might be lost.
Tracking code: EJ279561827AU

Gewenste Oplossing:

I would like a solid answer from PostNL and have my package actually delivered! Have contacted the customer service multiple times, waited about 20 mins each time on the like to be answered and to hear the operator read me the same tracking info as I can see in the app. I would like to know where my package is and to be sure it’s not lost and is indeed on it’s way to me. It’s not very heartwarming when you contact the customer service and even they have no clue what’s going on and call the process “odd”.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 jaar geleden -

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 15 september 2021 om 11:40 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over uw zending uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Uit uw bericht begrijp ik dat u uw zending nog niet heeft ontvangen. Ik kan mij voorstellen dat dit erg frustrerend is, graag informeer ik u hier over.

Ik heb de gegevens gecontroleerd. Hieruit is gebleken dat uw zending op 01-09 aangekomen is in Nederland. Op 05-09 is de zending vrijgegeven door de douane en doorgestuurd. Helaas is er vervolgens een vertraging ontstaan. Op dit moment is het heel druk, zowel bij het internationale sorteercentrum als bij onze distributielocaties in het land. Helaas is daardoor een werkvoorraad ontstaan in de verwerking van importzendingen. We werken met man en macht om deze zo snel mogelijk in te halen. Helaas kan dit betekenen dat uw zending later bezorgd wordt dan u van ons gewend bent.

Ik wil u adviseren om de track en trace van uw zending goed in de gaten te houden, hierop kunt u zien wanneer de zending verwerkt en geleverd wordt. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Vandad

Heeft op 15 september 2021 om 20:59 geantwoord

I’m sorry but this is the exact same general answer I’ve been getting over the phone. It’s busy and you have to wait. For how long? It would be great if you could give me a delivery time frame. How long should I wait for? A week? A month? 3 months? It took 12 days for it to come all the way from Australia and been sitting somewhere in Den Haag for 14 days. I just hope the package is not lost!

Alle klachten die gemeld zijn door Vandad