Klacht: internationaal pakket niet kunnen ophalen want geen bericht ontvangen, hoe verder?

op 10 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Volgens een track en trace nummer van de postfirma USPS.com (LZ148425333US) zou mijn pakket vanuit de VS 24 oktober 2017 bij mij zijn aangeboden, maar omdat ik niet thuis was zou ik een afhaalbericht hebben gehad. Ik heb alleen nooit een bericht gekregen dat er een pakketje was bezorgd en dat ik die kan ophalen.

Via track en trace kwam ik er achter dat het pakket bij ‘AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENT, NETHERLANDS’ ligt. ER is ook iets gedaan met customs, maar ik heb geen ideee wat. Nu is mijn vraag: Waar is dit adres? Waar ligt mijn pakket klaar? En hoe haal ik dit op? Wat heb ik nodig om het op te halen?

Gewenste Oplossing:

Duidelijkheid over mijn pakketje en hoe ik in het bezit kan komen van mijn pakket...

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 13 december 2017 om 10:39 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw van den Heuvel,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. U heeft een vraag over een pakket dat vanuit het buitenland naar u is verzonden. Graag wil ik dit toelichten.

Ik zie gelukkig in track en trace dat u het pakket een aantal dagen later van het postkantoor heeft kunnen afhalen. Wanneer een pakket in Nederland is aangekomen en verwerkt dan wordt hier een Nederlandse barcode aan gekoppeld en dan is het pakket op deze code verder te volgen. Dit is na te kijken via; https://www.internationalparceltracking.com door de buitenlandse code op de plek van de 3S-code in te vullen.

Pakketten waar douanekosten bij zijn gekomen gaan sinds begin oktober direct naar een afhaallocatie en u ontvangt dan per post een afhaalbericht. U kunt het pakket dan samen met dit bericht en een paspoort of ID ophalen. Mocht het haast hebben en het afhaalbericht is er nog niet, dan lukt het ook wel als u de Nederlandse 3S-code meeneemt.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door pvdheuvel73