Klacht: internationaal pakket niet kunnen ophalen want geen bericht ontvangen, hoe verder?

op 10 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Volgens een track en trace nummer van de postfirma USPS.com (LZ148425333US) zou mijn pakket vanuit de VS 24 oktober 2017 bij mij zijn aangeboden, maar omdat ik niet thuis was zou ik een afhaalbericht hebben gehad. Ik heb alleen nooit een bericht gekregen dat er een pakketje was bezorgd en dat ik die kan ophalen.

Via track en trace kwam ik er achter dat het pakket bij ‘AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENT, NETHERLANDS’ ligt. ER is ook iets gedaan met customs, maar ik heb geen ideee wat. Nu is mijn vraag: Waar is dit adres? Waar ligt mijn pakket klaar? En hoe haal ik dit op? Wat heb ik nodig om het op te halen?

Duidelijkheid over mijn pakketje en hoe ik in het bezit kan komen van mijn pakket...

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 13 december 2017 om 10:39 geantwoord

Geachte heer, mevrouw van den Heuvel,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. U heeft een vraag over een pakket dat vanuit het buitenland naar u is verzonden. Graag wil ik dit toelichten.

Ik zie gelukkig in track en trace dat u het pakket een aantal dagen later van het postkantoor heeft kunnen afhalen. Wanneer een pakket in Nederland is aangekomen en verwerkt dan wordt hier een Nederlandse barcode aan gekoppeld en dan is het pakket op deze code verder te volgen. Dit is na te kijken via; https://www.internationalparceltracking.com door de buitenlandse code op de plek van de 3S-code in te vullen.

Pakketten waar douanekosten bij zijn gekomen gaan sinds begin oktober direct naar een afhaallocatie en u ontvangt dan per post een afhaalbericht. U kunt het pakket dan samen met dit bericht en een paspoort of ID ophalen. Mocht het haast hebben en het afhaalbericht is er nog niet, dan lukt het ook wel als u de Nederlandse 3S-code meeneemt.

Alle klachten die gemeld zijn door pvdheuvel73