Klacht: Internationaal pakket afgeleverd op verkeerde adres

op 07 oktober 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 29 juli 2016 heb ik een pakket verzonden met EMS vanuit Piketberg (Zuid Afrika) naar een ontvanger in Amsterdam. Zowel mijzelf als de ontvanger volgden de tracking code op de voet. De PostNL heeft een poging gedaan om het pakket af te leveren, helaas bij het (volledig) verkeerde adres. De inwoners van dit adres vertelden de postman dat dit pakket niet voor hen bestemd was en het pakket is terug naar de depot gegaan. De ontvanger heeft onmiddelijk contact opgenomen met de PostNL, maar zij zeiden dat het te laat is en het pakket (1 dag later!) al terug onderweg was naar Zuid-Afrika. Er was volgens de PostNL niets wat hij kon doen. Ik heb het pakket ondertussen terug ontvangen hier in Zuid-Afrika. Het correcte adres en telefoonnummer van de ontvanger staat zowel op het EMS label en in grote letters op de doos!! Ik begrijp helemaal niet hoe dit kan gebeuren. De ontvanger wacht al maanden op zijn pakket waar hij voor betaald heeft. Ik ben in het bezit hiervan, maar niet bereid om de verzendkosten (ZAR 960, ongeveer 60 Euro) opnieuw te betalen.

Indien dit de fout is van postNL denk ik dat een vergoeding voor de verzendkosten meer dan rechtmatig is. Op die manier ben zowel ik als de ontvanger tevreden. Het ongemak en de mogelijke schade aan de goederen in het pakket moet ik helaas voor mijn rekening nemen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 07 oktober 2016 om 12:00 geantwoord

Geachte heer Broeckhoven,

Wat vervelend te vernemen dat uw zending niet bezorgd kon worden bij de geadresseerde in Nederland. Namens PostNL wil ik hiervoor mijn excuses aanbieden voor het ongemak dan is ontstaan.

Om uit te laten zoeken wat er precies is gebeurd, kun je het beste contact opnemen met uw eigen post organisatie. Vanuit daar kan het, volgens internationale afspraken, verder onderzocht worden. Ook voor een eventuele vergoeding van de verzend kosten wil ik u verwijzen naar hen.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Cbroe