Klacht: Intern incassobureau

op 20 juni 2017 over Segoria in de categorie Incassobureaus

Geachte heer/mevrouw,

Gisteren heb ik Klarna gebeld mbt een factuur. Die hebben mij geholpen en daarna doorverbonden met jullie INTERNE incassobureau Segoria. Tot mijn ongenoegen heb ik gisteren een halfuur met jullie telefonisch contact gehad met een medewerker van Segoria die zeer onprofessionel overkwam (gezien zijn privacy noem ik hier de naam niet).

Op 18-04 ontvang ik van jullie een factuur mbt bestelling van intersport; die pas eind april is opgehaald. Vervolgens ontvang ik 18-06 2 brieven met datum 27 mei (poststempel 30/5!) en 9 juni. Ik was vanaf 26 mei tot 18 juni ih buitenland en derhalve niet in staat een brief te lezen cq te beantwoorden. Bovendien was de termijn tussen deze 2 brieven iets meer dan een week wat te kort is.

Ik heb nooit een herinnering gehad, ik begrijp dat die is verzonden per mail maar die is niet ontvangen.Ik heb uiteraard direct de 27.50 overgemaakt.

Nu bel ik gisteren direct op om ea uit te leggen en te regelen: allereerst is er geen herinnering ontvangen (hoewel ik initieel had moeten betalen is dat wel een juridisch gebrek), dit wordt door Klarna erkend, vervolgens ontvang ik in een kort tijdsbestek 2 brieven waar redelijkerwijs geen passende termijn tussen zit. Dit probeerde ik uit te leggen aan medewerker Segoria maar dit was blijkbaar ingewikkeld te begrijpen. Ik heb aangegeven dat alles voldaan is en dat ik niets meer wil horen van overige kosten. Na lang praten en niet luisteren geef ik aan dat ik de aanmanigskostne ad EUR 13.50 wil vergoeden hoewel dat unfair voelt. Ook daar wordt niet op in gegaan. Zoals ook gezegd wil ik dit netjes oplossen maar wordt daar geen kans toe geboden. Ik hoop dat we hier samen uit kunnen komen op een fatsoenlijke manier net begrip voor gebreken ban beide kanten.

Deze klacht is ook bij Segoria gemeld: gezien het feit dat jullie bij elkaar horen lijkt mij het verstandiger als jullie dit soort incidenten intern oplossen.

Oplossing van dit geschil waarbij onterechte incasso niet betaalt dient te worden.

3 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Segoria in behandeling genomen

20 uur geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Segoria nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ailuj