Klacht: Instapweigering op terugvlucht (CAI 021 12-10-2011)

op 15 oktober 2011 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

Bij het inchecken voor de terugvlucht naar Nederland werden 2 personen van een reisgezelschap van 3 personen de instap geweigerd. De reden was dat het vliegtuig geen lege zitplaatsen meer had. De medewerker wilde geen schriftelijke verklaring afgeven over dit voorval.Wij werden ook niet op onze rechten gewezen. Wij spraken een aanwezige medewerker van Corendon aan over dit voorval.Deze man sprak geen Nederlands en uiterst gebrekkig Engels. Op onze vraag wanneer wij dan wel terug vlogen naar Nederland was zijn antwoord; Corendon ziet geen mogelijkheid om u binnen 4 dagen naar Amsterdam terug te vliegen. Op onze vraag hoe en waar wij dan ondergebracht werden kon hij geen antwoord geven. Enkele personen van het reisgezelschap hadden in de dagen na terugkomst in Nederland belangrijke afspraken staan waar zij niet onderuit konden. De medewerker van Corendon had als enige mogelijkheid een vlucht naar Groningen/Eelde Airport met vertrek om 04.00 uur op 13-10-2011. Dit is 4.15 uur later dan het oorspronkelijke vertrek van 23.45 uur op 12-10-2011. Corendon kon ons niet omboeken op een andere vlucht naar Amsterdam. De medewerker verzekerde ons dat Groningen/Eelde Airport beschikt over een NS treinstation. Corendon zorgde niet voor vervoer tussen Groningen en Amsterdam. Hij gaf ons ieder 30 euro voor de treinreis. Op onze vraag voor maaltijdvouchers werd negatief gereageerd; dit was niet mogelijk. Hij stelde ons ook niet in de gelegenheid om 2 kostenloze telefoongesprekken te voeren. De persoon die ons om 03.00 uur zou komen ophalen wist immers van niets. De medewerker van Corendon nam ons mee naar een klein kantoor alwaar wij uiterst onaangenaam de uren moesten doorbrengen terwijl hij druk op facebook bezig was. Eten en drinken werd ons dus onthouden. Een schriftelijke verklaring omtrent de hele gang van zaken werd ons geweigerd. De financiele compensatie zoals vastgelegd in EU-verordening 261/2004 werd ons onthouden. Misschien belangrijk om te vermelden is dat 2 personen van dit reisgezelschap duidelijk zichtbare beperkte mobiliteit hebben en volgens de EU-verordening recht hebben op spoedige verzorging. Uiteindelijk om 04.00 uur op 13-10-2011 vertrokken met Sky Airlines (ZY 469) met als bestemming Groningen/Eelde airport. Om 07.15 geland en op zoek gegaan naar het NS treinstation op de luchthaven. Geen NS treinstation aanwezig. Inmiddels waren wij al 12.15 uur onderweg (opgehaald bij onze accomodatie om 19.00 uur). De vermoeidheid had enorm toegeslagen. Noodgedwongen een taxi genomen naar NS station Assen vanwege het feit dat de ene bushalte 19 minuten lopen was en er een overstap was bij de andere buslijn. Met de trein om 11.38 aangekomen op NS station Schiphol. De totale reistijd bedroeg 15.38 uur. Bij thuiskomst telefonisch contact opgenomen met Corendon. De medewerker van Corendon betreurde de situatie en deelde mee dat wij gecompenseerd zouden worden. Met een andere medewerkster afgesproken dat zij vrijdag 14-10-2011 voor 12.00 uur terug zou bellen om dit uiterst onaangename voorval te verklaren en met een voorstel tot compensatie te komen. Geen telefoon ontvangen, twee maal contact opgenomen en uiteindelijk om 17.00 terug gebeld. Deze medewerkster vond het heel vervelend voor ons en bood een compensatie van 40 euro per persoon aan. Wij hebben dit niet geaccepteerd met als reden dat de extra kosten die wij hebben moeten maken hoger liggen dan de aangeboden compensatie. Zij deelde ons mede dat wij dan maar een klachtenbrief naar Corendon moesten sturen.

Wij hebben voor de verzekering een verklaring nodig van Corendon waarin zij uitleg geven over de instapweigering. Een persoon van het reisgezelschap was gedwongen een vrije dag op te nemen vanwege de instapweigering. Wij verlangen een schriftelijke verklaring van Corendon waarin staat waarom ons een klachtenformulier is onthouden, geen compensatie is geboden, eten en drinken is onthouden, niet kosteloos mochten bellen,op eigen gelegenheid naar Schiphol moesten reizen. Wij eisen van Corendon dat zij open en eerlijk zijn om dit voorval naar tevredenheid op te lossen op grond van alle regels en wettelijke bepalingen.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Corendon in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Corendon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Corendon

Heeft op 20 oktober 2011 om 12:01 geantwoord

Klant heeft de klacht ook rechtstreeks ingediend, deze is in behandeling. De klacht op klacht.nl is dubbel.

Corendon Webcare

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Corendon beoordeeld.

Heeft op 14 december 2011 om 18:54 geantwoord

Klacht is in het geheel niet opgelost. Wij hebben de klacht ook rechtstreeks bij Corendon kenbaar gemaakt via email om te voorkomen dat wij niet aan onze verplichtingen voldoen.
14 december 2011 Brief ontvangen van Corendon. Geen antwoord op onze vragen ontvangen. Wel excuses (ach, die zijn gratis). Corendon bied ons nu een vergoeding van 35 euro voor slechts 2 personen. Gaan dit voorval nu voorleggen aan de Geschillencommissie.

Alle klachten die gemeld zijn door Konya70