Klacht: Installment that will bring you to problems

op 23 juni 2017 over VGZ-Trias in de categorie Zorgverzekering

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

I have made installment contract for the debt. According to this contract I need to pay monthly, and I have all confirmations, I checked with Customer service 16/06/2017 that my installment payments are still within VGZ, and I DO have this confirmation:
16 june. 7:38 VGZ (facebook message)
Hello , you received the invoice of € 358,34 because for the premium of June (€ 225,90) and the terms of the installments (€ 132,44) you agreed on.

However in the end of June I receive the letter from incasso company, saying that I need to pay them the same amount I have in installments at VGZ. When I tried to contact VGZ, they told me, that indeed my installment payments contract was terminated without notifying me, and send to incasso. However the direct debit from my bank account stating the 358,34 euro, that again proves that VGZ didn’t terminate the installment payments contract.

After several tries to get the clear information, I finally wrote written claim this time to VGZ on 5/06/2017 they responded only on 25 week, and I got an unpleasant call from mrs. Hilde Oomen, who was rude and impolite.
She didn’t even listen to me, because the problem is more serious and unusual than just non-payment. She didn’t let me to speak and to answer her, but only speaks about what is happening now, saying that installment contract was terminated already in May and dropped the phone, and never called back.
The “now” situation would have never happen if I would receive any information/ notification or letter about any problems with contract and its future termination. Also now the Customer Service (Facebook) messages behaves not quite helpful and refuses to give any information and sending to incasso bureau.

The situation became fatal as the Customer service couldn’t provide right information and couldn’t provide any information so I could take the apropriate actions, and there is also no transparency with the invoices.It is absolutely impossible to check if the invoices are paid in MijnVGZ, and VGZ doesn’t notify when they are going to terminate the contract, that is unacceptable. And I haven’t received any contract termination notices.

That is just awful, that after so a lot of confirmations from VGZ customer service that I do have my installment payment contract in place, I am now forced to pay to incasso and pay for the incasso costs.

I would like to ask you to help with this case.

I do not agree to pay to the incasso company, as I was deceived by nontransparent actions of VGZ.

Gewenste Oplossing:

1. Annul the incasso demand
2. Let me pay to VGZ according to installment contract. I will pay with no delay and exactly according to the contract

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar VGZ-Trias over deze klacht.

Bericht van VGZ-Trias

4 maanden geleden - Beste mevrouw Sarapkova, hartelijk bedankt voor het vermelden van uw klacht. Door uw input kunnen wij onze service verbeteren. Uw klacht kunnen we helaas niet hier op klacht.nl voor u oplossen. Ik leg u graag uit waarom niet. Persoonsgegevens (medische en financiële gegevens) zijn wettelijk beschermde gegevens. Op klacht.nl zijn deze gegevens niet afgeschermd. Zo lezen niet alleen wij van VGZ uw klacht, maar ook medewerkers van klacht.nl die niets met uw medische of financiële situatie te maken hebben. Wij willen niet dat uw persoonsgegevens zomaar online staan, dus vragen wij u vriendelijk uw klacht hier te verwijden. Wij hebben uw klacht doorgestuurd naar onze afdeling Klachtenmanagement. U krijgt binnen tien werkdagen een inhoudelijke reactie. Hebben wij een aanvraag voor zorg afgewezen en bent u het hier niet mee eens? Dan beoordelen wij de aanvraag opnieuw. Het kan dan iets langer duren voor u een reactie krijgt, maar niet meer dan twintig werkdagen. Hartelijk dank voor uw geduld. Het Social Media Team

Reactie van de melder van de klacht O Sharapkova

4 maanden geleden - Dear Sirs, Will be waiting for the contact. Also please notify the incasso company, as they put the deadline of 01/07/2017 Regards, Olga

Bericht van VGZ-Trias

4 maanden geleden - Beste heer/mevrouw, hartelijk bedankt voor het vermelden van uw klacht. Door uw input kunnen wij onze service verbeteren. Uw klacht kunnen we helaas niet hier op klacht.nl voor u oplossen. Ik leg u graag uit waarom niet. Persoonsgegevens (medische en financiële gegevens) zijn wettelijk beschermde gegevens. Op klacht.nl zijn deze gegevens niet afgeschermd. Zo lezen niet alleen wij van VGZ uw klacht, maar ook medewerkers van klacht.nl die niets met uw medische of financiële situatie te maken hebben. Wij willen niet dat uw persoonsgegevens zomaar online staan, dus vragen wij u vriendelijk uw klacht hier te verwijden. Wij hebben uw klacht doorgestuurd naar onze afdeling Klachtenmanagement. U krijgt binnen tien werkdagen een inhoudelijke reactie. Hebben wij een aanvraag voor zorg afgewezen en bent u het hier niet mee eens? Dan beoordelen wij de aanvraag opnieuw. Het kan dan iets langer duren voor u een reactie krijgt, maar niet meer dan twintig werkdagen. Hartelijk dank voor uw geduld. Het Social Media Team

Alle klachten die gemeld zijn door O Sharapkova