Klacht: Inklaringskosten overbodig

op 29 juni 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Beste, ik heb €17,50 extra kosten moeten betalen terwijl het bedrag onder de €22,- zat. Het bedrag was €20,40 en hiervan is een bewijs meegezonden.

Op de website van POST NL staat zelf ook
U betaalt btw, douanerechten en inklaringskosten:
Bij commerciële zendingen met een waarde hoger dan 22 euro.

Ik zie dit geld graag terug gestort door POST NL. Ik had het product namelijk i.v.m. een verbouwing nodig dus heb het wel betaald.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 29 juni 2017 om 12:53 geantwoord

Geachte mevrouw Rademakers,

Uit uw bericht begrijp ik dat er ten onrechte importkosten berekend zijn. Ik snap dat dit erg frustrerend is, mijn excuses voor het ongemak.

U kunt bij PostNL binnen 6 weken na ontvangst van uw pakket schriftelijk bezwaar maken tegen de hoogte van de berekende BTW en/of invoerrechten. Stuurt u dan ook een bewijs mee, waaruit de waarde blijkt van de zending. Ons adres is:

PostNL Pakketten,
KR-SCIP
Postbus 99180
8900 NA Leeuwarden

U ontvangt binnen 2 werkdagen een schriftelijke ontvangstbevestiging. Wij dienen uw bezwaar in bij de Belastingdienst Douane. Zodra wij uitsluitsel krijgen van de Belastingdienst Douane, ontvangt u hier schriftelijk bericht van. Houdt u daarbij a.u.b. rekening met een verwerkingstijd van drie tot vier maanden.

Alle klachten die gemeld zijn door Paolaa