Klacht: Inklarings kosten

Marouanos op 10 juli 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb online iets besteld, voor minder dan 19 euro, nu is het zo dat ik inklaringskosten moet betalen wat meer bedraagt dan de kosten van me bestelling, namelijk 20,13 euro,

Beetje absurd vind ik, en onterecht.

Ik weet dat wanneer er iets besteld wordt boven een bepaald bedrag , er inklaringskosten betaald moeten worden, maar ik zit nog steeds onder dat bedrag!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 10 juli 2020 om 10:01 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw berichten. Uit uw melding maak ik op dat u kosten zou moeten betalen over uw bestelling uit het buitenland terwijl u volgens de waarde van de zending geen kosten zou moeten betalen. Ik kan me voorstellen dat u niet op deze kosten zit te wachten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

De kosten zijn of worden berekend over de waarde die de afzender opgeeft op de douaneverklaring. U betaalt BTW en/of invoerrechten, en inklaringskosten. Op onze site www.postnl.nl - Ontvangen - Pakket ontvangen - Pakket uit het buitenland - leest u de uitleg over deze kosten. Een eventueel bezwaar kan alleen worden gemaakt voor de belastingen zoals bijvoorbeeld invoerrechten, BTW en accijns. Dat geldt niet voor afhandelingskosten: dit zijn geen belastingen, maar de kosten die door PostNL in rekening worden gebracht. De aangifte bestaat uit meerdere handelingen en deze kosten bestaan dan ook niet alleen uit opslagkosten maar worden ook berekend voor het opmaken van de vereiste douaneaangifte, het voorschieten van de verschuldigde invoerrechten en BTW bij invoer, het openen en visiteren van de zendingen, het vaststellen van product en waarde en PostNL heeft opslag- en bewaarkosten, incassokosten en administratieve kosten.

Ik kan de kosten niet kwijtschelden. U kunt bij PostNL binnen 6 weken na ontvangst van uw pakket schriftelijk bezwaar maken tegen de hoogte van de berekende BTW en/of invoerrechten. Stuurt u dan ook een bewijs mee, waaruit de waarde blijkt van de zending. Het verzoek om teruggaaf kan uitsluitend schriftelijk, onder vermelding van naam, adres, woonplaats en uw IBAN rekeningnummer. Ons adres is:

PostNL Pakketten,
KR-SCIP
Postbus 99180
8900 NA Leeuwarden

Wilt u via e-mail bezwaar maken? Stuur uw e-mail dan naar [email protected]

U ontvangt binnen 2 werkdagen een schriftelijke ontvangstbevestiging. Wij dienen uw bezwaar in bij de Belastingdienst Douane. Zodra wij uitsluitsel krijgen van de Belastingdienst Douane, ontvangt u hier schriftelijk bericht van. Houdt u daarbij rekening met een verwerkingstijd van drie tot vier maanden. Mijn excuses voor alle overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Marouanos