Klacht: Inklaring

op 11 juli 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Weken geleden kreeg ik een brief van postnl dat er een pakketje voor mij was binnengekomen en waarvan ze de waarde en/of inhoud niet van konden bepalen. Ik was allang blij dat ik überhaupt een teken van leven kreeg v.w.b. mijn pakketje daar ik naar herhaaldelijk verzoek aan de leverancier tot op heden nog steeds geen track and trace code heb ontvangen.
Dus dan denk je dat het na het invullen van de formulieren van postnl het nu wel goed zou komen. Ze wisten immers aan wie het pakketje toe behoorde en hadden mijn naw gegevens, gezien ze mij wel een brief sturen over het pakket.
Na het indienen van een klacht kwamen ze niet verder dan mij om het track and trace nummer te vragen, deze heb ik dus niet. (ongeveer 30 keer gemaild naar de leverancier, echter geen antwoord.)
Nu is het zo dat bij postnl mijn gevens bekend zijn en zo na kunnen gaan welk adres er bij het pakketje hoort waarover zij een brief naar mij hebben verzonden.
Ik heb zelf drie zaken en weet dat er in geautomatiseerde systemen ( waar vermoedelijk ook de naar mij geadresseerde brief over het pakket uit komt) het geen enkel probleem is het pakket op basis van de naw gegevens op te sporen. In principe hebben ze genoeg aan pc+huisnummer.
Het hangt dus af van de medewerker die een kleine extra handeling moet verrichten om het pakketje te vinden en alsnog af te leveren.

Mijn vorige klacht heeft postnl de status “opgelost” gegeven, echter is er niks opgelost en
En verschuilen ze zich achter een hoop burocratie en (vermoedelijk) ongemotiveerde werknemers.

Ik kreeg ook een mail van de vorige klacht met de, bleek later, retorische vraag ” bent u blij met de oplossing?” Hier kon ik niet op antwoorden, wel stond er linkje in om een cijfer te geven. ( lager dan 1 kon ik niet geven, dus bij deze) Ik had liever de vraag van repliek voorzien, maar kennelijk interesseert postnl dat niet.

Nu is het maar hopen dat er bij postnl iemand wakker wordt en dat mijn pakket alsnog wordt doorgestuurd, alles is daar namelijk al bekend.

Pakket opzoeken via naw gegevens en aanstaande zaterdag of dinsdag leveren. Of vergoed mij mijn aankoop, jullie hebben hem namelijk ook zoekgemaakt

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 11 juli 2016 om 14:23 geantwoord

Geachte heer Kalverla,

Uit uw bericht begrijp ik dat u graag de status wilt weten van een pakket. Echter heeft u geen barcode. Daarom is u eerder verteld dat PostNL niets voor u kan betekenen.

Ik ga eenmalig een uitzondering voor u maken. Ik heb de status voor u nagekeken en ik moet u helaas mededelen dat uw pakket enige tijd geleden door onbepaalde reden retour is gegaan. Ik raad u daarom aan contact op te nemen met de afzender. De reden van retour staat op het pakket. Mocht de reden van retour onterecht zijn, of de afzender heeft het pakket niet retour gekregen, dan kan de afzender een onderzoek starten bij de lokale post organisatie. Het is helaas niet mogelijk om het pakket alsnog bij u te bezorgen.

Mocht u in de toekomst nogmaals een bericht van aankomst ontvangen dan raad ik u aan de codes over te nemen indien u die niet heeft ontvangen van de afzender. De buitenlandse en Nederlandse codes staan hier namelijk in vermeld. Mijn excuses voor het ongemak.

Alle klachten die gemeld zijn door Marc@kalverla.com