Klacht: Inklaring

op 06 juli 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb 28 april slippers besteld op een Nederlandse site,, ik heb geen track/trace code ontvangen dus gewoon afwachten dacht ik maar. Vier week geleden kreeg ik post van post.nl waarbij werd aangegeven dat ik een pakket uit het buitenland kreeg en dat dit bij inklaring lag. Ze konden niet bepalen wat erin zat en vroegen mij dit aan te geven en ook de bestelling naar hun te sturen. Het was slechts een enkele brief die ingevuld moest worden en deze moest opgestuurd. Heb echter vergeten hier een kopie van te maken. U begrijpt het al, nog steeds niks gehoord.
Tevens heb ik mijn telefoonnummer en email vermeld zodat ze me konden contacten.

Ik vind het een rare gang van zaken en vraag mij af wat ik hierin kan ondernemen. Ik vraag me überhaupt af of daar wel gewerkt wordt.

Marc

Met spoed pakket versturen naar mij.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heer Kalverla, Hartelijk dank voor uw melding op deze website. U geeft aan dat u in afwachting bent van uw pakket met slippers. Ik begrijp dat u reeds een brief heeft ontvangen en retour heeft gestuurd in verband met de waarde van de zending en sindsdien niets meer heeft gehoord. Het spijt mij om dit te horen. Graag geef ik u een toelichting. Om te status van de betreffende zending te controleren heb ik wel de track&trace code nodig die gebruikt is om het pakket vanuit het buitenland naar Nederland te versturen. Deze kunt u eventueel opvragen bij de afzender van het pakket. De afzender is tevens degene die in het land van verzending eventueel een onderzoek op kan starten indien het te lang duurt voordat uw zending bezorgd wordt. Ik ontvang graag van u de buitenlandse track&trace code om de status van uw zending te controleren. Mijn excuses voor alle overlast die u hiervan ondervindt. In afwachting van uw reactie, Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heer Kalverla, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig. We hebben u daarom een e-mail gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Marc@kalverla.com

1 jaar geleden - Goedemiddag, Ik heb na meerdere mail ( ongeveer 30 x) naar de verkoper nog steeds geen mail terug ontvangen. Ik was al bang dat er ook niets opgestuurd was en ik getild werd. Toen kwam er post van postnl dat er een pakketje voor mij bij inklaring was ontvangen. Ik was blij dat het was aangekomen daar ik geen track and trace code had ontvangen. Dus postnl wist van mijn pakket, hoe konden ze anders mijn adres weten, en ik heb keurig netjes de papieren ingevuld en teruggestuurd. Helaas ben ik vergeten hier een kopie van te maken. Nu vragen jullie mij om de track and trace code die ik niet heb ontvangen terwijl jullie volgens jullie schrijven precies weten wie de ontvanger van het pakketje is. Ik dus. Het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat jullie het pakketje opzoeken middels de bij jullie bekende naw gegevens. Ik weet niet hoe openbaar dit schrijven is vandaar dat ik mijn naw gegevens hier liever niet plaats. Maar u kunt mij hierover uiteraard bellen. Met vriendelijke groet, Marc 0627095358

Heeft op 07 juli 2016 om 10:09 geantwoord

Geachte heer Kalverla,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp uit uw bericht dat u geen track & trace code heeft. Zonder deze code is het voor mij helaas echt niet mogelijk om de status van uw pakket na te kijken. Mocht u het pakket niet ontvangen, dan hoop ik dat het toch lukt om contact te leggen met de afzender. Deze kan u voorzien van een track & trace code of eventueel een onderzoek starten naar uw zending.

Alle klachten die gemeld zijn door Marc@kalverla.com