Klacht: Ingebrekestelling zonder eerdere facturen

op 29 augustus 2016 over Huurstunt.nl in de categorie Algemeen

Beste mensen van klacht.nl,

Vorige week kwam er op mijn ouderlijk huis een ingebrekestelling van Direct Pay, in opdracht van Huurstunt.nl binnen. De ingebrekestelling is op mijn naam uitgeschreven en er zijn geen eerdere facturen gestuurd zodat ik niet eerder aan de bel kon trekken. Ik kan me niet herinneren dat ik me ooit heb ingeschreven voor een dergelijke dienst, ook is er niks geïncasseerd van mijn rekeningen, dit terwijl er wel voldoende saldo op staat.

De ingebrekestelling zegt dat als ik binnen 15 dagen na dagtekening betaal ik 75% van de incassokosten niet hoef te betalen. Het gaat om €49,99.

Ik heb wat rondgekeken op Huurstunt.nl en ik merk dat het extreem makkelijk is om jezelf aan te melden met andere persoonsgegevens. Mijn inziens is er geen andere verklaring dan dat dit ook in mijn geval gebeurd is. Derhalve ben ik tevreden als het uitstaande bedrag niet hoef te voldoen, sterker nog: ik ben pas écht tevreden als websites als huurstunt.nl hun werkwijze aanpassen zodat het moeilijker wordt om onder een andere naam een account in te schrijven.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Huurstunt.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Huurstunt.nl in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurstunt.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurstunt.nl

Heeft op 14 september 2016 om 13:47 geantwoord

Er is een e-mailwisseling geweest met de heer Koudstaal en daarbij is de situatie uitgelegd. Verdere actiepunten zijn daarbij duidelijk gemaakt.

Het account is inmiddels opgezegd op 2 september j.l. en daarom worden er geen nieuwe facturen aangemaakt na de laatste periode van het Premium Account.

We sluiten hierbij de klacht op Klacht.nl.

Alle klachten die gemeld zijn door thomatensap