Klacht: €25,00 voor simpele fax

op 22 september 2009 over ING in de categorie Banken

Omdat de ING-systemen zo idioot geprogrammeerd zijn, dat zij per definitie een banknummer met letters als prefix beschouwen als een EU IBAN, wordt elke “niet-EU” betaling met een dergelijk banknummer geblokkeerd. Als de letters achter het nummer wordt geplaatst, dan vindt de betaling doorgang. Echter bij duizenden banken in de wereld die letters-nummers combinatie gebruiken, komt de begunstigde in problemen door non-conformiteit. ING heeft haar banksystemen niet op orde en daarom moet ING ten gunste van haar eigen klant en de begunstigde een fax van één regelsturen naar de ontvangende bank waarin aangegeven dat bankummer-letters = letter-banknummer . Omdat ING bij hoog en bij laag beweert dat andere banken hierin schuldig zijn, wil ING alleen haar eigen klanten behulpzaam zijn door €25,00 in rekening te brengen voor de verzending van een dergelijk simpele fax, bovenop de hoge kosten die ING bij haar eigen klant in rekening brengt. ING is het grote voorbeeld van de verloedering van de moraliteit van banken, die door hun grote graaigedrag ons in deze financiële crisis hebben gebracht. Bovenop de niet geringe vergoeding per maand of kwartaal die zo’n gedragloze ING of andere bank ons in rekening brengt schijnt het nog niet genoeg te zijn voor hen. Het wordt tijd dat we de banken de rug toe keren.

Alle klachten die gemeld zijn door Lex