Klacht: ING credit card geweigerd na aanvraag

op 04 oktober 2011 over ING in de categorie Banken

Recent een betaalpakket afgesloten omdat dit pakket een credit card bevat. Op de website staat dat de credit card aanvraag getoetst wordt na aanvraag.

Na afsluiten van het pakket op het kantoor heeft de medewerker meteen een credit card aangevraagd, welke een aantal dagen later geweigerd bleek. Reden (na telefonisch overleg): “je hebt deze rekening nog geen 3 maanden”. Logisch, ik ben een nieuwe klant… waarom wordt dit niet gemeld op het kantoor?

Kortom: bij het openen van een rekening kun je het beste het goedkoopste pakket afsluiten en na 3 maanden upgraden naar een pakket met credit card. Scheelt je vergeefse aanvragen en geld.

De website is hierover niet duidelijk en zelfs misleidend.

Een credit card of kostenloze opzegging van de rekening.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 06 oktober 2011 om 17:23 geantwoord

We hebben contact opgenomen en toegelicht hoe een creditcard aanvraag wordt behandeld. Roy - ING Webcare Team - http://www.ing.nl/webcare

Heeft op 09 oktober 2011 om 16:19 geantwoord

Er is niets opgelost. Als ik een credit card wil, moet ik hem opnieuw aanvragen. Dus nogmaals: ik word gelokt met een credit card bij een nieuwe rekening; terwijl je bij een nieuwe rekening nooit een credit card krijgt, omdat de rekening volgens verschillende helpdesk-medewerkers minstens 3 maanden moet bestaan.

Bovenstaande heer van het webcare-team heeft me gebeld en me geadviseerd om de kaart nogmaals aan te vragen. Feit blijft dat men nieuwe klanten op deze manier blijft lokken.

Alle klachten die gemeld zijn door zjieb