Klacht: Ineenstorting van pakketbezorging in Middelburg

op 12 juli 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Automatische vertaling

ZEVEN pakketten met boeken die me vanuit het VK en India zijn gestuurd, zijn de afgelopen drie maanden in de post verloren: de meerderheid van alle pakketten die ik vanuit het buitenland heb ontvangen.

Ik vroeg PostNL zes of zeven weken geleden om de ambtenaar die toezicht hield op de pakketbezorgingsdienst in Middelburg te vragen wat er mis was gegaan met de service en of er iets is gedaan om het goed te maken.

Achttien maanden geleden was er duidelijk iets ernstig mis met deze dienst. PostNL heeft me in feite een schadevergoeding van € 80 betaald nadat een van hun werknemers op hun volgsysteem beweerde dat een pakket op een bepaald tijdstip op een bepaalde datum aan mij was geleverd. Het was leugen: hij of zij gaf valse informatie over leveringen. Het bewijs is dat het pakket in Californië is verschenen en is teruggestuurd naar de afzender.

Ik geloof dat het contract van het particuliere bedrijf dat verantwoordelijk is voor leveringen op dat moment niet is vernieuwd en dat de postbode die verantwoordelijk is voor leveringen in ons kwartaal zijn baan heeft verloren.

Ik zou ook graag willen weten of er een spoor is van mijn zeven ontbrekende pakjes. Ik gaf PN-gegevens van de afzenders en de datums waarop de pakketten werden gepost.

Weet echter dat er iets is gedaan om de bezorgservice naar behoren te laten werken, is belangrijker voor mij dan het vinden van de verloren pakjes, want totdat het naar behoren werkt, ben ik bang om iets in het buitenland te kopen – het risico op verlies is zo groot.

PN antwoordde zes of zeven weken geleden op mijn oorspronkelijke e-mail en zei dat ik mijn klacht telefonisch moest indienen. Het is duidelijk een klacht die veel beter schriftelijk is vastgelegd. Moet ik de afzenders, de adressen van de afzenders en de verzenddatum van alle zeven pakjes per telefoon dicteren? Kan van de arme man of vrouw die de telefoon opneemt verwacht worden dat hij een vraag stelt naar de bezorgdienst in Middelburg terwijl ik wacht, aan de telefoon?

Dus stuurde ik ze een brief waarin ik om een ​​schriftelijk antwoord vroeg, en ik kreeg een e-mail waarin ik vroeg om de barcodes van de ontbrekende pakjes en zei dat alle pakketten waarvan PostNL een record had, aan mij waren afgeleverd.

Ik antwoordde per brief en e-mail met de vraag of (1) de zeven boekverkopers in het VK en India waarschijnlijk een record van barcodes zouden hebben die het PS-systeem zou kunnen lezen; (2) of hun registratie van de pakketten die aan mij waren geleverd een spoor van de zeven ontbrekende pakjes bevatte; en (3) of het overzicht van leveringen betrouwbaar was, aangezien een postbode achttien maanden geleden duidelijk verkeerde informatie in hun systeem had ingevoerd.

Ik herhaalde mijn verzoek om een ​​onderzoek in te stellen naar de bezorgdienst in Middelburg, om te kijken of er iets ernstigs mis was gegaan en wat er was gedaan om het recht te zetten.

Sindsdien heb ik niets gehoord. Ik zal binnenkort het punt bereiken waarop ik (1) alle boekenwebsites op het web zal waarschuwen waarmee ik de boeken heb gekocht – waaronder Amazon – dat ze PostNL niet langer zouden gebruiken omdat het risico dat de boekverkopers compensatie moeten betalen voor pakketten verloren in de post is zo geweldig; en (2) vraag de politie of ze bereid zijn een onderzoek in te stellen naar de mogelijke diefstal van deze boeken.

Ik zou tevreden moeten zijn als
(1) PostNL doet serieus onderzoek naar de ineenstorting van de pakketbezorgingsdienst in Middelburg, om erachter te komen wat er mis is gegaan en wat er is gedaan om het goed te maken.
(2) PostNL heeft een serieuze poging gedaan om mijn zeven ontbrekende pakjes te traceren. Ik heb de details van de afzenders en de datum van plaatsing gegeven.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heer,mevrouw,Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van meerdere zendingen op uw huisadres. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Ik kan mij voorstellen dat u dit als zeer vervelend heeft ervaren en wil u daarom, namens PostNL, mijn oprechte excuses aanbieden.Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:- de tracking codes van het betreffende pakketten.Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht OldEnglish

1 jaar geleden - De barcodes zijn niet relevant. Ik klaag niet over het verlies van een individueel pakket in de hoop dat je het kunt vinden. Ik klaag niet eens over het verlies van ZEVEN individuele pakjes in de hoop dat je ze kunt vinden. Ik accepteer dat ze onherstelbaar verloren zijn.Ik beklaag me over DE VOLLEDIGE VERZAMELING VAN HET GEHELE SYSTEEM VOOR HET LEVEREN VAN PAKKETTEN. Het merendeel van de pakketten die ik vanuit het buitenland heb gepost - zeven in totaal - is verloren. IK KAN NIET LANGER KOPEN VAN HET BUITENLAND DAT DOOR POSTNL WORDT GELEVERD OMDAT HET RISICO VAN EEN PAKKET DIE VERLOREN IS IN DE POST NU GROTER IS DAN DE KANSEN VAN ZIJN OPGELEVERD.Wat ik wil dat PostNL doet, is mij vertellen (1) wat er mis is gegaan met het systeem van pakketbezorging in mijn deel van Middelburg en (2) wat ze hebben gedaan om het goed te maken.Zoals ik in mijn oorspronkelijke klacht al zei, betaalde PostNL mij anderhalf jaar geleden een schadevergoeding van € 80 nadat een postbode verkeerde informatie in hun volgsysteem had ingevoerd. Hij zei dat een pakket met enkele zeer waardevolle boeken uit Californië op een bepaald tijdstip op een specifieke datum aan mij was geleverd. Een paar weken later verscheen het pakket in Californië, teruggestuurd naar de afzender. Als hij het pakket had weggegooid, in plaats van het te laten terugkeren naar Californië, had ik nooit het bewijs gehad dat hij had gelogen over de levering.Na dat fiasco - een van de vele - begrijp ik dat het contract van de onderaannemer die verantwoordelijk is voor de bezorging van pakketten niet werd vernieuwd en dat de postbode zich uit de baan bevond. Een tijd lang waren er erg weinig verliezen. Nu de service weer is ingestort, verliezen verliezen ongekende niveaus hebben bereikt, en ik wil weten wat PostNL eraan doet.Dit zijn de details van de zeven ontbrekende pakjes voor het geval er sprake is van enig nut voor PostNL:(1) van Majestic Books in Londen (besteld op 25 februari) via AbeBooks.com (2) van Majestic Books in Londen (besteld 11 maart) via AbeBooks.com (3) van World of Books in Goring (besteld 1 april) via Amazon.co.uk (4) van Michael Buttolph Books in St Alabans (besteld 2 april) via AbeBooks.com (5) van BookVistas in New Delhi (besteld op 17 april) via AbeBooks.com (6) van Brimstones in Lewes (besteld op 2 juni) via Biblio.com (7) van AwesomeBooksDeutschland (besteld 26 mei 2019) via Amazon.de

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heer, mevrouw,Bedankt voor uw bericht. Graag reageer ik op uw bericht.Ik begrijp dat u niet tevreden bent met de service van PostNL in Middelburg. Mijn excuses hiervoor. Wij vragen de track en trace codes van de pakketten, zodat wij per pakket kunnen kijken wat de situatie is. Zo nodig kunnen wij dan voor elk pakket een klacht indienen. Wij registreren de klachten, zodat er in de gaten gehouden kan worden wat de klachten zijn. Op deze manier kunnen wij ook passende actie ondernemen. Ik wil u daarom toch vragen om de codes te sturen. Aan de hand van de informatie die u heeft geleverd, zijn de pakketten niet te zoeken. Door het indienen van klachten kunnen wij dus ook kijken om wat voor probleem het gaat en wat voor actie hierop ondernomen moet worden.Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze klantenservice via www.postnl.nl.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht OldEnglish

1 jaar geleden - Er zijn geen codes. De pakketten werden zonder tracking uit het VK en India gepost.Zeker, als zoveel pakjes verloren zijn gegaan in zo'n korte periode, zou PostNL in staat moeten zijn om een algemeen onderzoek in te stellen naar de betrouwbaarheid van het leveringsysteem.Uw reactie is perfect geschikt als ik klaagde over het verlies van een enkel pakket. Maar ik klaag niet over een enkel pakket. Ik klaag over het verlies van de meerderheid van de pakketten die naar mij zijn gestuurd.Als ALLE niet-bijgehouden pakketten die naar Middelburg waren gestuurd verloren waren gegaan, zou je dan nog steeds zeggen dat niets kon worden gedaan zonder codes?

Heeft op 12 juli 2019 om 12:14 geantwoord

Geachte heer,

Bedankt voor de aanvullende informatie. Ik vind het heel kwalijk dat u al deze zendingen tot op heden niet heeft ontvangen. Ik heb echter niet de mogelijkheid om deze post te traceren of hier een onderzoek voor in te stellen. Graag wil ik dit toelichten.

Omdat de post ongeregistreerd is verstuurd (zonder een verzendcode waarmee we de status bijhouden), kan ik helaas niet voor u achterhalen waar deze post is gebleven. Als post vanuit het buitenland in Nederland aankomt, wordt dit binnen een dag verwerkt en bij u bezorgd. Maar wij weten niet hoe lang het duurt voordat een poststuk vanuit het buitenland in Nederland aankomt.

Ik adviseer u om contact op te nemen met de afzenders. De afzender kan mogelijk contact opnemen met zijn eigen postorganisatie en daar een melding laten maken.

PostNL Klantenservice

Heeft op 16 juli 2019 om 10:53 geantwoord

PostNL is nu EIGHT-pakjes kwijtgeraakt - de een na de ander - door boekverkopers in het Verenigd Koninkrijk en India aan mij gestuurd. Pakketten vanuit het buitenland worden in feite NIET MEER GELEVERD naar mijn adres in Middelburg. Ik kan de boeken die ik nodig heb niet kopen voor mijn onderzoek als historicus.

De enige reactie van PostNL op deze schandelijke ineenstorting van hun bezorgservice is om te zeggen dat ze niets kunnen doen. Ze kunnen hun plaatselijke kantoor niet vragen wat er mis is gegaan, en ze kunnen niet vragen wat er wordt gedaan om hun dienst recht te zetten. Ze zijn volledig onverschillig voor het aantal diefstallen en verliezen.

Alle klachten die gemeld zijn door OldEnglish