Klacht: Incassokosten en afsluiting

op 21 oktober 2011 over Enexis in de categorie Netbeheerder

Vorige week twee mannen aan mijn deur gehad voor afsluiting van mijn energie, deze waren gestuurd door Enexis. Er zou nog een bedrag van 455 euro aan incasso en herinnering kosten openstaan. Ik was het uiteraard niet eens met deze gang van zaken, maar omdat ik 4 kleine kinderen heb heb ik dit bedrag per direct overgemaakt. Deze mannen hadden de mededeling toch te moeten afsluiten omdat dit bedrag alsnog te laat was. Na een hele grote ruzie aan mijn deur (omdat ik natuurlijk niet mijn stoep laat open graven) werd de politie gebeld! Deze kwamen met 4 man sterk incl. een bus, alsof we misdadigers zijn! De agenten hebben voor ons drie kwartier telefonisch onderhandeld met Enexis en gelukkig ging de afsluiting niet door… Vandaag weer post gekregen van Enexis dat ik nog achterstallige betalingen heb van de maanden Feb, April, Juni en Juli. Deze rekeningen zijn allang betaald en zo niet dan heb ik ze volgens mij vorige week al betaald toen ze wilde afsluiten. Wat is dit een belachelijk bedrijf! Incassokosten van 40 euro op een rekening van 12 euro en ook nog een onbeschofte klantenservice die gewoon de telefoon ophangen terwijl je nog in gesprek bent.

Een onderzoek naar de incassokosten die ik vorige week heb betaald en naar de rekeningen die ik vandaag weer heb ontvangen. Ook zou ik graag willen weten of het toegestaan is zulke hoge incassokosten te berekenen.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Enexis in behandeling genomen

Heeft op 07 november 2011 om 15:21 geantwoord

Erg vreemd antwoord van enexis, heb geen telefonisch contact met hen gehad. Het enige wat ik heb gekregen is een overzicht per email. Ook geen informatie over de incassokosten, die ik wel gevraagd had! Ben nog steeds 455 euro armer aan belachelijke incassokosten. Dus helaas nog steeds geen oplossing...

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Enexis een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Enexis

Heeft op 07 november 2011 om 16:12 geantwoord

Na telefonisch contact op 24 oktober hebben wij op 31-oktober informatie over betalingen via e-mail gestuurd.

Alle klachten die gemeld zijn door sandy2005