Klacht: incasso van bedragen

op 09 oktober 2011 over Vlucht24.nl in de categorie klachtmelden, Vliegmaatschappij

Op 30 september vlucht geboekt via internet. Later bleek, tot mijn verrassing, vlucht 24.nl er tussen te zitten als bemiddelaar. Boekingsnummer: 2476122/FR_AC28VM
Na boeking ontvang ik rekening van 19,60 Euro i.v.m. een verzekering genaamd flexyfly. Ik heb hier niet om gevraagd, maar het zal al wel ingevuld zijn op de in te vullen formulieren. (m.i. neg.optie)Ik ben hier dus ingetuind.
Ik heb telefonisch contact opgenomen met Vlucht 24.nl en kreeg daar te horen dat dit een verzekering betrof voor omboeken. Dat is echter onmogelijk voor deze vlucht bij Ryanair en dus wordt mij iets in rekening gebracht voor wat Vlucht24.nl niet kan leveren. Na overleg met hen kreeg ik te horen dat het bedrag teruggestort had kunnen worden wanneer ik binnen 2 dagen had gereageerd. Dat was onmogelijk omdat ik vandaag pas mijn mail heb kunnen inzien en waarna ik direckt contact heb gezocht. Mevr. Linzy Vrolijk van Vlucht24.nl zei mij dat zij helaas niets meer voor mij kon doen. Verder vindt ik het bedrag ad 83,60 Euro aan administratiekosten erg hoog daar ik zowat alle werk zelf met Ryanair heb moeten doen. Kortom: ik betaal m.i teveel adm.kosten en verder betaal ik 19,60 Euro voor een produkt dat ik niet wil en dat Vlucht24 in dit geval nooit kan leveren.

Met het terugstorten van 19,60 Euro op mijn rekening.
Indien mogelijk verlagen van de adm.kosten. Dit laatste zal echter wel niet mogelijk zijn.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vlucht24.nl in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vlucht24.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vlucht24.nl

Heeft op 03 november 2011 om 09:59 geantwoord

Geachte klant,
Ook bij Ryan Air is de Flexifly omboekingsservice te gebruiken, zoals u kunt nalezen in §2.3 van de algemene bepalingen van Flexifly: "Een omboeking in overeenstemming met de bepalingen van de extra optie is zowel een omboeking bij omboekbare vluchten (bijv. verandering van de vliegdatum) alsook een annulering en nieuwe boeking naar dezelfde bestemming met dezelfde luchtvaartmaatschappij bij niet omboekbare vluchten." Wij hopen dat u een prettige vlucht heeft!

Met vriendelijke groeten,

Uw Vlucht24.nl Service Team

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Vlucht24.nl beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door quick