Klacht: Incapabele/agressieve chauffeur

op 22 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Chauffeur van postNL busje met kenteken 8-vvx-38 kwam mij op maandag 19-02 rond 19.15 tegemoet gereden op het Johan Frisopark in Best. Het is een smalle straat en aan zijn kant van de weg stonden de geparkeerde auto’s dus hij moest mij voorrang geven. Hij kwam hard aangereden maar omdat de auto’s aan zijn kant stonden had hij geen andere optie dan stoppen. Ik ben gestopt voor een open plek waar zijn bus 2,5x in paste zodat hij zijn bus daar netjes in kon rijden en we elkaar konden passeren. De eerste keer zette hij zijn bus schuin in het open stuk waardoor zijn achterkant nog veel te ver over mijn weghelft kwam en ik niet door kon rijden. Heel agressief zette hij de bus in z’n achteruit en reed weer schuin het open stuk in; wederom echter op dezelfde manier waardoor ik nog steeds niet kon passeren. Er was dusdanig zoveel ruimte op zijn bus even aan de kant te zetten dat iedereen die nog nooit in die bus had gezeten het voor elkaar had gekregen om de bus daar op een fatsoenlijke wijze in te rijden. Het leek dus vooral onwelwillendheid. Na de tweede keer dat ik niet kon passeren stak de chauffeur de bus weer achteruit en gebaarde agressief dat hij wilde dat ik een andere straat in zou rijden. Ik gebaarde echter dat ik zijn kant op moest (omdat mijn huis zich een paar honderd meter verderop bevindt). Meneer vond dit blijkbaar niet kunnen en opende agressief zijn deur en kwam op mij afgestapt; ik deed netjes mijn raampje open om het even te bespreken, maar meneer vond dat hij zich niet als een volwassene hoefde te gedragen en riep alleen op een agressieve manier; rij ‘m nou maar gewoon daar in. En zonder fatsoenlijk een gesprek aan te gaan liep hij weer weg. Om de vestandigste te zijn heb ik mijn auto maar een andere straat ingereden zodat hij achterlangs kon, en ik ben vervolgens weer achteruit gestoken om mijn weg te vervolgen. Stel meneer had het lastig gevonden om met die bus te rijden en had mij laten weten op dat moment dat het ‘m even niet lukte oid, dan was ik met alle liefde die straat omgereden maar dit was totale onkunde van de betreffende chauffeur om ‘m niet in dat open stuk te krijgen waar zijn bus 2,5x in paste I.C.M., en dat veroorzaakt bij deze ook mijn klacht, een enorm agressieve en asociale houding. Hopelijk spreken jullie de betreffende chauffeur hierop aan. Ik kan er niks aan doen dat hij blijkbaar een rotdag heeft gehad.

Als de chauffeur aan wordt gesproken op zijn agressieve houding en jullie mij laten weten dat de klacht geregistreerd is.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 22 februari 2018 om 16:36 geantwoord

Geachte mevrouw Blommers,

Hartelijk bedankt voor uw melding. Ik wil u ten eerste mijn excuses aanbieden voor het gedrag van deze PostNL chauffeur. Ik kan me voorstellen dat dit een hele nare ervaring is geweest.

Ik heb een klacht aangemaakt over het gedrag van deze medewerker. Dit wordt verder intern afgehandeld dus u zult hier geen verder bericht over ontvangen, maar dit dit komt terecht bij de leidinggevende op het bezorgkantoor en die zal dit bespreken met de medewerker en passende maatregelen nemen om herhaling van dergelijke situaties te voorkomen.

Alle klachten die gemeld zijn door JohanFriso