Klacht: Inbeslagname zending

op 01 juni 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Geachte,
Door Post NL douane is een zending uit India, met een kruiden preparaat in beslag genomen, omdat het niet ingevoerd zou mogen worden, vanwege art. 18 en 40 van de geneesmiddelenwet.
Ik heb dit product al diverse malen besteld in India,en ontvangen, relmatig na extra bijbetaling aan douane kosten, de pakketjes waren geopend door de douane, en doorgestuurd naar het postkantoor, waar ik het na betaling van een behoorlijk bedrag in ontvangst kon nemen, nu echter heeft de douane het pakketje in beslag genomen.
Ik heb zeer veel baat bij dit preparaat.
Het betreft referentie EM384581861IN, Douane dossier 202101706.
Ik hoop dat U mij kunt helpen.
Bij voorbaat dank,
Met vriendelijke groeten,

Henk Schepens,

Ik ben tevreden als ik het pakket alsnog ontvang, of wanneer de goederen terug gestuurd worden naar de afzender, gebeurt dit niet dan is er sprake van diefstal / verduistering en overweeg ik aangifte te doen bij de politie

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 01 juni 2021 om 12:06 geantwoord

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat uw zending uit India in beslag is genomen. Ik begrijp dat u het pakket alsnog wenst te ontvangen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik vind het erg vervelend dat u uw zending nog niet heeft ontvangen. Wij hebben uw zending niet kunnen bezorgen omdat deze, bij binnenkomst in Nederland, in beslag is genomen door de douane. Mogelijk bevat het een artikel wat in Nederland niet is toegestaan. PostNL heeft geen invloed op de verwerking van in beslag genomen zendingen.

U ontvangt nog een brief van PostNL over de inbeslagname of heeft deze wellicht al ontvangen. Heeft u daarna nog vragen, dan verwijs ik u voor informatie graag door naar het kopje 'douane' op de website www.belastingdienst.nl. U kunt schriftelijk bezwaar maken tegen het in beslag nemen van de goederen. Uitleg over bezwaar maken wordt gegeven in de brief. Ik heb geen invloed op het verdere proces, het in beslag nemen van een product valt niet onder de verantwoordelijkheid van PostNL. Wij zijn de bezorgdienst en doen de inklaring van pakketten, zodra een pakket in beslag wordt genomen is het een kwestie van de douane.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door henkhejo