Klacht: inbeslagname pakket na beschadiging tijdens transport

op 07 juni 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

ik heb een pakket gestuurd naar een koper, op haar verzoem onverzekerd. maar pakket is nooit aangekomen, wel een briefje met dat het pakket naar de opslag is vanwege beschadiging.
aannemelijk dat de beschadiging tijdens het laatste deel van de route is ontstaan. deze persoon heeft het pakket aan postnl weer afgegeven ipv op de bestemming in Middelburg
Nu wil ik geen onnodige gegevens aan postnl gegeven die ALLE NAW gegevens nodig hebben om het pakket te leveren zoals verzender en ontvanger bij postnl hebben aangegeven.

Ik heb de online klantenservice mijn naam en emailadres verstrekt voor verdere correspondentie. en vriendelijk verzocht om het pakket te leveren zoals de overeenkomst is aangegaan voor de service die is afgesproken. het pakket is onverzekerd dus er hoeft verders geen onderzoek gedaan te worden. risiko heb ik van te voren gemeld bij de ontvanger en wil het pakket alsnog ontvangen.
Ook spreekt de telefonische klantenservice gebrekkig nederlands en waarbij je het probleem na 20 minuten niet uitgelegd krijgt.

Gewenste Oplossing:

pakket op bezorgen bij de ontvanger zonder dat ik al mijn persoonlijke gegevens hoeft te geven. zoalsl de medewerker mij vertelde om mij op de hoogte te houden. dit kan per mail. er behoeven verders geen extra gegevens verstrekt te worden. dit is ook niet verplicht.
er moet wel een verzend adres vermeld worden. pakketje ligt nu in de opslag bij postnl.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

2 jaren geleden - Geachte heermevrouw van de Sanden, Vriendelijk bedankt voor uw reactie. Ik betreur te lezen dat uw zending niet is bezorgd en u geen goede ervaring heeft gehad met onze klantenservice. Het klopt dat de zending bij ons in opslag ligt omdat deze niet bezorgd, of geretourneerd kon worden. Om deze reden is het wel nodig om uw gegevens te noteren, omdat we de zending graag retour naar u willen sturen. Gezien we het in de eerste instantie niet konden leveren, gaan we hier niet nog een poging tot doen. In het geval u alsnog wilt dat deze zending retour naar u gaat, ontvangen we nog graag een beschrijving van de inhoud van het pakket en uiterlijke kenmerken. In afwachting van uw reactie verblijf ik. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht BvandeS1972

2 jaren geleden - Beste, de zending ligt niet in de opslag met de reden dat er geenbezorging heeft kunnen plaats vinden. Maar omdat de bezorger schade heeft veroorzaakt en deze naar de opslag heeft gebracht. de ontvanger heeft hier van een bewijs dat de bezorger wel had kunnen bezorgen maar een andere keuze heeft gemaakt. Nogmaals verzender en ontvanger willen beide DAT U DE SERVICE WAARVOOR BETAALD IS uitvoerd, ondanks de eventuele schade? retour hoeft niet. U kunt de bezorging gewoon uitvoeren zonder extra gegevens van mij verzender. U geeft mij en de ontvanger meer stress door deze manier van werken en behoorlijke niet gewenste tijd besteding. contracten. ik kan deze manier van werken ook niet vinden in de diverse voorwaarden van postnl (pdf bestanden) mvg Marc

Reactie van de melder van de klacht BvandeS1972

2 jaren geleden - als ik nu het pakket retour accepteer kan ik weer verzendkosten betalen om het te versturen!!!!

Bericht van PostNL

2 jaren geleden - Geachte heer Van de Sanden, Dank u wel voor uw reactie. Zodra een zending beschadigd raakt kan een bezorger kiezen om de zending retour te sturen naar de afzender. Dan wordt deze gewoon bij de afzender bezorgd. Voor deze zending is dat niet het geval geweest omdat er geen afzender of vermeld stond en daarom is het naar deze afdeling gebracht. Ik zou graag van u een omschrijving van de zending willen ontvangen. De uiterlijke kenmerken zoals materiaal, kleur, welke tape en kleur tape. Zou u ook een beschrijving willen geven van de inhoud van de zending? Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht BvandeS1972

2 jaren geleden - Doos met grijze ducktape DE mokken met kranten verpakt

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 11 juni 2018 om 14:28 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw Van de Sanden,

Hartelijk dank voor uw reactie en aanvullende informatie. Ik heb een onderzoek opgestart om de situatie te onderzoeken. Hierbij heb ik vermeld dat u graag wilt dat het pakket alsnog wordt afgeleverd bij de geadresseerde. Binnen uiterlijk vijf werkdagen zal onze onderzoeksafdeling contact met u opnemen om u een update te geven over de stand van zaken. Ik hoop uiteraard dat deze vervelende situatie snel naar tevredenheid zal worden opgelost en afgehandeld.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https:www.postnl.nlklantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door BvandeS1972