Klacht: Inbeslagname medicijnen Dossier douane 201706015

op 07 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Familie in India heeft mij medicijnen gestuurd (Herhaal recept voor Winac-Rod) te vergelijken met Dyclofenac.
Een zending van 40 pillen is door de douane in beslag genomen. Ik heb van een Indiaas ziekenhuis hiervoor een recept, welke voorgeschreven is door een orthopedisch chirurg waar ik daar onder behandeling was.

Bij terugkomst uit India in Düsseldorf heb ik zelfs bij de douane gemeld dat ik toen ook zulke medicijnen bij me had. Zou geen probleem zijn.

Als deze pilen alnog worden geleverd.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer Elema, Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik kan me uiteraard voorstellen dat u heel erg teleurgesteld bent dat u uw bestelling met medicijnen door de douane in beslag is genomen. Maar de invoer van medicijnen wordt streng gecontroleerd bij de douane en dit is in vele gevallen verboden. Meer informatie kunt u hier vinden; https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/wat_mag_niet_zomaar_in_uitvoeren/geneesmiddel/ Heeft u officieel bericht ontvangen dat het in beslag is genomen of heeft u dit gezien in de status informatie? Ik zou graag nog met u meekijken naar de status. Zou u hiervoor nog de barcode van het pakket door willen geven? Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer Elema, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben wij aanvullende informatie van u nodig. Wij hebben u daarom een bericht gestuurd met het verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Heeft op 26 juli 2017 om 15:06 geantwoord

Geachte heer Elema,