Klacht: Inbeslagname medicijnen Dossier douane 201706015

op 07 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Familie in India heeft mij medicijnen gestuurd (Herhaal recept voor Winac-Rod) te vergelijken met Dyclofenac.
Een zending van 40 pillen is door de douane in beslag genomen. Ik heb van een Indiaas ziekenhuis hiervoor een recept, welke voorgeschreven is door een orthopedisch chirurg waar ik daar onder behandeling was.

Bij terugkomst uit India in Düsseldorf heb ik zelfs bij de douane gemeld dat ik toen ook zulke medicijnen bij me had. Zou geen probleem zijn.

Gewenste Oplossing:

Als deze pilen alnog worden geleverd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer Elema, Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik kan me uiteraard voorstellen dat u heel erg teleurgesteld bent dat u uw bestelling met medicijnen door de douane in beslag is genomen. Maar de invoer van medicijnen wordt streng gecontroleerd bij de douane en dit is in vele gevallen verboden. Meer informatie kunt u hier vinden; https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/wat_mag_niet_zomaar_in_uitvoeren/geneesmiddel/ Heeft u officieel bericht ontvangen dat het in beslag is genomen of heeft u dit gezien in de status informatie? Ik zou graag nog met u meekijken naar de status. Zou u hiervoor nog de barcode van het pakket door willen geven? Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer Elema, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben wij aanvullende informatie van u nodig. Wij hebben u daarom een bericht gestuurd met het verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 26 juli 2017 om 15:06 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Elema,

Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we meer gegevens of aanvullende info van u nodig.

We hebben u daarom twee keer een bericht gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen.

Wij gaan er dan ook vanuit dat uw klacht inmiddels op een ander wijze is opgelost. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door appoos2207