Klacht: In mijn postaccount staat dat er 1 september 2021 een pakketje geleverd gaat worden

Ria Roos op 06 september 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een pakketje besteld en krijg een berichtje dat de verwachte bezorgdatum op1 september 2021 zal zijn. Heb sowieso al een beetje geduld want de post wordt hier vaak maar 3 keer in de week bezorgd.
In onze straat is het nu al meerdere keren gebeurd dat er geen pakketjes of poststukken geleverd worden maar wel op afgeleverd staan.
Het is ons 1 keer overkomen maar na lange discussies met PostNL kwam het toch ineens boven water.

Ik zal dit ook nu gaan melden bij PostNL!!

Dat PostNL meer controle moet doen en dat dit zeker opgelost moet worden. Als er een bericht kont van PostNL dat het pakketje in het traject zit moeten zij de oplossing doen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 06 september 2021 om 09:11 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw post. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Wat spijtig te lezen dat u de zending die in de app werd getoond nog niet heeft ontvangen. Namens PostNL excuses, uiteraard is dit een nare situatie en ik kan mij indenken dat u hierover ongerust bent.

In het aller begin van de sortering worden scans gemaakt en het kan tot vijf bezorgdagen duren voordat de post daadwerkelijk bezorgd wordt. Waarschijnlijk is er vertraging ontstaan in het laatste deel van het bezorgproces en wordt de post snel afgeleverd. Aangezien de post zonder barcode is verzonden, kan de status niet achterhaald worden omdat er geen administratie in het distributieproces bijgehouden wordt. Daarom is het ook niet mogelijk een onderzoek naar uw zending op te starten omdat de ervaring heeft geleerd dat dit eigenlijk nooit resultaat oplevert en wij willen geen valse hoop geven.

Wel zie ik dat uw klacht reeds is doorgegeven aan de manager van de afdeling postbezorging gekoppeld aan uw adres om te laten monitoren of er vaker problemen voorkomen in hetzelfde gebied. Ook wordt deze situatie besproken met de betreffende medewerkers zodat met extra aandacht naar de postbezorging uw adres gekeken wordt.

U ontvangt hier geen verdere reactie op, maar wanneer wij een oorzaak vinden, ondernemen wij gepaste actie. Als wij uw zending toch nog vinden, zullen wij deze uiteraard bezorgen.

PostNL Klantenservice

Ria Roos

Heeft op 18 september 2021 om 16:12 geantwoord

In de toekomst zou u kunnen overwegen aan de afzender te vragen om belangrijke post aangetekend te versturen. Bij een te lange overkomstduur, kan er dan wel een onderzoek naar de zending ingesteld worden. Van wie mag ik de portemonnee gebruiken om de toch al hoge prijstarieven van de post te compenseren.

Alle klachten die gemeld zijn door Ria Roos