Klacht: Ik word niet teruggebeld, maar het wordt steeds beloofd

op 13 oktober 2011 over Gamma in de categorie Bouwmarkten

Op 30 november heb ik een product besteld dat niet meer voorradig was. Het bedrag á €25.00 heb ik direct contant betaald. De jongen achter de balie vertelde me dat het product uiterlijk over 10 dagen binnen zal komen, maar dat het meestal ongeveer een week duurt. Ik vroeg of ik dan langs moest komen om te checken. “Niet nodig” werd mij verzekerd, “We bellen altijd op zodra het klaar ligt.”

De tijd tikt voorbij. Ik word niet gebeld. Na een week staat er een melding op mijn nummerweergave (onbekend). Ik bel op naar de Gamma om te vragen of zij misschien gebeld hebben tijdens mijn afwezigheid. Dat was niet zo, maar vertelde deze mevrouw me:”vrijdag (morgen dus) komt het ’s ochtends binnen dus als ik aan het einde van de middag kom, ligt het klaar.” Ik ga ’s avonds rond 20:00 uur naar de Gamma. Overigens merk ik op dit moment op dat mijn 4 letters tellende achternaam op de bon verkeerd gespeld staat desondanks dat ik hem uitgespeld heb voor de jongeman.

Daar aangekomen duurt het 15 minuten voordat de vriendelijke jongeman me verteld dat het product nog niet is verwerkt. Het ligt op “de kar” maar moet nog verwerkt worden. Ze kunnen er nu niet bijkomen. “Waarschijnlijk wordt het morgen verwerkt, dan bellen we u op.”

Die zaterdag wordt ik niet gebeld. Ook maandag wordt ik niet gebeld, dus aan het einde van de dag bel ik op maandag de Gamma op. Ik krijg iemand aan de lijn, wederom vriendelijk, die me verteld dat het product nog in bestelling staat, en helemaal nog niet binnen is. We zijn nu over de maximale 10 dagen heen, en dan had ik volgens deze man gebeld moeten worden. Dit klopt niet volgens deze meneer en hij gaat hier achteraan. morgen ochtend (dinsdag dus) op zijn vroegst zal hij me hierover terugbellen.

Dinsdag gaat voorbij, geen telefoontje. Ook woensdag gaat voorbij zonder enig bericht van de Gamma. Het is nu donderdag, ik ga wederom bellen hoe het zit. Er is mijn 3x beloofd dat ik teruggebeld zou worden, maar het is niet 1x gebeurd.

Ik wil sowieso het product dat ik besteld én betaald heb ontvangen. Een excuses voor de loop van deze bestelling stel ik op prijs, maar is niet noodzakelijk. Ik weet in ieder geval wel dat ik niet snel meer iets bij de Gamma ga bestellen. Deze situatie geeft te blijken dat er intern fouten worden gemaakt ten koste van de klant bij dergelijke situaties.

Reactie van de melder van de klacht J.W.Smit

6 jaren geleden - Ik moet toevoegen dat ik een vergissing heb gemaakt in de datum. Het is niet besteld op 30 november maar 30 september. Ik kan aanvullen dat ik gisteren wederom gebeld heb. Wederom werd ik vriendelijk te woord gestaan en was er niets dan empathie en erkenning dat dit niet gaat zoals beloofd. Mijn gegevens zijn genoteerd en, je raadt het al, ik word z.s.m. teruggebeld. Misschien is dat gebeurd, ik ben nu net pas thuisgekomen.

Reactie van de melder van de klacht J.W.Smit

6 jaren geleden - Update. Donderdag ben ik inderdaad gebeld, maar ik was niet thuis. Mijn vader heeft het telefoontje aangenomen en aan mij doorgegeven wat gezegd is. De persoon aan de telefoon heeft namens Gamma excuses gemaakt voor de gang van zaken. Verder zou het product spoedig binnenkomen en zou ik dan ook teruggebeld worden. Die laatste woorden klonken mij bekend, dus was ik sceptisch. Vandaag kwam het telefoontje dat het product binnen is. Ik ga morgen na mijn werk naar de Gamma. Ik heb goede hoop dat het product er dan ook daadwerkelijk ligt.

Reactie van de melder van de klacht J.W.Smit

6 jaren geleden - Ik ben zaterdag weer naar de Gamma gegaan. Dit keer lag het product klaar. Daar ben ik blij mee. Jammer dat het niet foutloos verlopen is. Hopelijk past Gamma haar systeem zodanig aan dat dergelijke situaties niet meer voor zullen komen.

Alle klachten die gemeld zijn door J.W.Smit