Klacht: Ik moet € 65,85 rembourskosten betalen voor pakket uit US waar ik al $ 48,55 incl shipping voor heb betaald

op 06 september 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb op 23 augustus bij een online winkel in de US een bestelling gedaan. Hiervoor heb ik $ 35,45 betaald plus $ 13,10 verzendkosten, totaal $ 48,55 (€ 42,74) (betaald via mijn Visa kaart). Via de TrackTrace kon ik zien dat het 30 augustus in Nederland was aangekomen en zogenaamd vandaag op 5 september om 12.15 uur zou zijn aangeboden maar ik zou niet thuis zijn geweest. Ik ben echter al de hele dag thuis en niemand van PostNL gezien! Vervolgens heb ik gebeld met PostNL en hier vertelden ze me dat ik € 65,85 (!!!!) rembourskosten moet gaan betalen! Dat vertik ik. Ik heb al betaald voor de zending EN voor de shipping, dat kan ik ook bewijzen. En dan zou ik nogmaals moeten betalen inclusief behandelingskosten. MAAR IK HEB AL BETAALD!!!!! Maar nee, van PostNL moet je dan eerst die € 65,85 betalen en dan een klacht indienen. En dan maar afwachten of je je geld weer terug krijgt. En ik heb er totaal geen vertrouwen in dat ze dat doen en dan zou ik € 42,74 (die ik al betaald heb aan die US winkel via Visa) € 65,85 € 108,59 moeten betalen voor een bestelling van € 42,74 inclusief shipping. Ik ben hier zo boos om!

Gewenste Oplossing:

Ik ben pas tevreden als ik die onterecht opgevoerde rembourskosten van € 65,85 niet meer hoef te betalen (want dit slaat echt helemaal nergens op!!!!) en ik mijn bestelling, die ik gewoon volledig voldaan heb en dat kan ik ook bewijzen, gewoon bij mij wordt bezorgd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 06 september 2018 om 13:07 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Yspeert,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de berekende inklaringskosten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Over pakketten afkomstig buiten de EU, met een waarde hoger dan € 22, - worden inklaringskosten berekend. Of de zending, of verzendkosten zijn betaald zijn hier helaas niet relevant.
Wij doen dit in opdracht van de belastingdienst, mocht u hier vragen over hebben wil ik u verzoeken hier contact mee op te nemen.
Ook wil ik u graag doorverwijzen naar de volgende site: https:www.postnl.nlontvangenpakket-ontvangenpakket-uit-het-buitenland

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Heeft op 06 september 2018 om 13:14 geantwoord

Ik heb het pakket net opgehaald met de bedoeling bezwaar aan te tekenen. Nu zie ik dat er op de verzendsticker $ 212,70 is ingevuld terwijl de echte (betaalde) waarde $ 35,45 is (hier heb ik bewijs van) plus $ 13,10 verzendkosten. Er is dus een waarde opgegeven die $ 177 hoger ligt dan de werkelijke waarde! Wat nu?

Alle klachten die gemeld zijn door DYspeert