Klacht: Ik kom geen steek verder!

op 08 juni 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 22 januari 2021 stuurde ik een pakket van bijna 2 kg naar vrienden van ons in Zimbabwe. (Aangetekend, verzekerd en met track en tracé) Het kwam tot nu toe niet aan en ik heb geen idee hoe ik met post.nl in contact kom. Ik wil ze bellen, mailen of een brief schrijven maar vind nergens adressen of telefoonnummer. Heb minstens een uur op de site gezocht en kom dus geen steek verder.

Als post.nl mijn klacht aanhoort en beantwoord, een passende regeling treft.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer/mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat een door u verzonden aangetekend pakket nog niet afgeleverd is bij de geadresseerde in Zimbabwe. Ik begrijp dat u duidelijkheid wilt over de status. Verder geeft u aan dat het niet gelukt is om in contact te komen met de Klantenservice. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. We willen iedereen zo goed mogelijk helpen. Dat kan sneller en beter via onze online Klantenservice: www.postnl.nl/klantenservice. Hier vindt u antwoord op veelgestelde vragen of kan onze chatbot Daan al veel vragen in één keer beantwoorden. En komt u er toch niet uit? Dan vindt u hier ook onze andere contactopties als bellen, chatten, online een klacht indienen, een brief schrijven óf een privébericht via Facebook en Twitter sturen. Een telefoonnummer ontvangt u van chatbot Daan na het invullen van enkele gegevens. Ik zou graag de huidige status van uw zending willen controleren en bekijken wat de mogelijke vervolgstappen zijn. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag de volgende informatie: - Wat is de Track en Trace-code van het pakket? Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht AvRdB

1 maand geleden - Geachte Heer/Mevrouw, Uw online klantenservice ken ik. Op 22-01-2021 stuurde ik vanuit Boxmeer, postagentschap Spoorstraat 52, een pakket van 1,886 kg (aangetekend met verzekeringsservice buiten de Europese Unie tot 20 kg), naar vrienden van ons in Zimbabwe. Adres: Africa University, Box 1320, Mutare. Barcodenummer: CC092393898NL Eind februari was het pakket nog niet aangekomen en ik checkte via jullie klantenservice de staat van de verzending. Ik kreeg toen als antwoord dat het nog onderweg was en van onze vrienden kregen we te horen dat het soms wel 2 maanden duurde voordat een pakketje aankwam. Dus ik wachtte af. Maar nu duurt het te lang en wordt het pakket ook niet meer verwacht. 25 mei probeerde ik opnieuw bij de online klantenservice informatie te krijgen maar ik kwam niet verder dan het invullen van de barcode die niet meer herkent werd. En zo bleef ik steken en kon op geen enkele manier een mailadres of telefoonnummer vinden van de klantenservice. Heel frustrerend! Alle informatie die ik van het postkantoor kreeg heb ik nog. Ik kijk uit naar uw reactie, Groet, Anne de Boer

Heeft op 08 juni 2021 om 08:23 geantwoord

Geachte mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. Ik zal u een formulier toe sturen, waarin u nog bepaalde gegevens in kan vullen. Als u dit formulier in heeft gevuld zal er een onderzoek naar de zending opgestart worden. Onze onderzoeksafdeling zal dan contact met u opnemen, zodra zij een update hebben over dit onderzoek.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door AvRdB