Klacht: ik heb bijna 1350 kwijt .

op 14 november 2010 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

op 12 -11-10 heb een boeking gedaan via corndon
tot de tijd van het vlucht we weten niet dat mijn vrouwe echt visa nodig heeft.. en de de medewerker van Corendon ook niet verteld dat is wel visa nodig heb
P>S allen op de sit van corendon staar dat, in turkey visa is verplicht maar u kunt in elke vliegveld bij aankomst een visa kopen tegen betaling van 15 euro

en toen mijn vrouwe mocht niet mee vliegen .we hebben beslist om naar ambassade te gaan voor de visa koppen .
en dat we hebben gedaan. maar helaas we konden niet op de zelfde dag visa krijgen.de visa dienst in Turks ambassade ook onvriendelijk en on respect ,

Eerst ze zegt we konen mandag 15de november (na 3 dag mijn vakantie) je visa konen klaar maken maar op eens na paar minuten ze zegt nee we konen woensdag 18de je visa word klaar
en vakantie was tot 19 november

en we hebben onze vlucht gemist heen en terug .en we hebben alle geld kosten incl. 8 nachten hotel vol p

vlieg teiket alles we hebben kwijt volgens corendom .ik heb ook paar keer gebeld en ben ik ook langs geweest om een alternatief bedanken maar dat lukt niet en ze gewoon zegen dat deze vakantie heb je alles kwijt en je moet op nieuw een vakantie boeking doen
(zelf,mijn partner en baby). en ik ben verbaasd van gedrag van corendon. ik ga nooit meer vliegen met Corendon
is er iemand nog zelfde ervaring hebben

Gewenste oplossing

en betaling van de vaste vergoeding 800,- (zoals vastgesteld door Europese hof van justitie) + 250,- euro aan gemaakte kosten (totaal 1050,-)

Reactie van de melder van de klacht basir123

9 jaren geleden - ja ik heb ook

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Corendon in behandeling genomen

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Corendon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Corendon

Heeft op 24 januari 2011 om 17:03 geantwoord

De klacht is inmiddels door onze afdeling Clientenservice afgehandeld. De vergoeding conform Europese wetgeving is niet van toepassing omdat de weigering om te mogen vliegen niet vanuit Corendon kwam, maar vanuit de douane. Klant heeft zelf verzaakt de benodigde papieren te hebben. Wij wijzen in deze op de ANVR voorwaarden. Klant is voor boeking en ruim voor vertrek op de hoogte gesteld van het feit dat er een visumplicht geldt voor Turkije. Wij zijn, zoals ook op onze website en op de boekingsbevestiging wordt vermeld, enkel op de hoogte van het visumplicht voor Nederlandse paspoorthouders. Indien men een andere nationaliteit heeft dient men alvorens te boeken zelf contact op te nemen met de desbetreffende ambassade. De reissom vergoeden is, conform ANVR voorwaarden, niet mogelijk. De vlucht is immers leeg vertrokken en ook de hotelkamer hebben wij op zo'n korte termijn niet meer kunnen verkopen. Deze kosten worden door de hotelier en de luchtvaartmaatschappij ook aan Corendon door berekend.

Heeft op 11 augustus 2011 om 20:24 geantwoord

niet op gelust en heb geen cent ontvangen

Alle klachten die gemeld zijn door basir123