Klacht: ieder dag akkoord moeten gaan met voorwaarden

op 03 september 2018 over Google in de categorie Zoekdiensten

iedere keer dat ik Google open krijg ik dit te zien:

‘Een privacyherinnering van Google
In overeenstemming met wetgeving ten aanzien van gegevensbescherming vragen we je even de tijd te nemen de belangrijkste punten van ons Privacybeleid door te nemen. Dit beslaat alle Google-services en beschrijft hoe we gegevens gebruiken en welke mogelijkheden je hebt. Je moet dit vandaag nog doen.’

Moet dat steeds opnieuw worden aangeklikt en is een keer niet voldoende. Ook nog de dreigende taal Je moet dit vandaag nog doen.’

Kan er ook niet eens iets aan de ‘cookies’ worden veranderd waarvoor men steeds toestemming moet geven. Kan men niet, zoals ook op websites voorkomt, melding maken dat men deze gebruikt en dat men daarvan bewust moet zijn. Je klikt je tegenwoordig een ongeluk. Na eenmaal goedkeuring te hebben gegeven moet dat toch voldoende zijn.

Google heb ik nu meer dan vijftig keer mijn akkoord gegeven en moet voldoende zijn. Is er een oplossing mogelijk voor het steeds moeten aanklikken van 'cookies'?

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Google

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Google nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door camato